Cel mai des se confruntă cu această situație cadrele didactice de la Școala Gimnazială nr. 5 Săcele, aflată în cartierul Gârcini.
Florentina Tituleac, învățătoare la școala respectivă, a realizat mai multe campanii de sprijinire a copiilor din comunitate, iar oameni din întreaga țară au donat ghiozdane, colete, laptopuri pentru aceștia. Compania de curierat s-a oprit însă cu livrarea doar la sediul din Brașov sau în alte zone din orașul Săcele, iar pentru a ridica pachetele a trebuit să meargă cu mașina personală sau cu microbuzul școlii.
Din Gârcini până în Brașov sunt circa 17 kilometri, iar doar drumul dus durează 25 de minute.
„Acum doi ani, am avut 14 colete mari cu ghiozdane pentru copii. În portbagajul unei mașini obișnuite încăpea cel mult o cutie. Și, efectiv, au refuzat să le livreze. Nu îmi venea să cred în ce situație eram. Le-au adus până la un punct din Săcele, iar de acolo am făcut mai multe drumuri cu microbuzul școlar pentru a le putea duce la adresa la care ei trebuiau să le livreze”, a explicat Florentina Tituleac pentru Libertatea.
„Înțeleg că ei refuză să livreze, dar de ce mai preiau coletele?”
Situația s-a repetat și vineri, 2 septembrie. Învățătoarea a fost anunțată de Fan Courier Brașov că trebuie să meargă la sediul din Brașov, dacă vrea să ridice un pachet care nu poate fi livrat la școală, aflată pe strada Barajului din cartierul Gârcini al orașului Săcele.
Florentina Tituleac susține că operatorul telefonic a oferit și o explicație: „Nu livrăm pe Barajului, pentru că sunt țigani răi acolo”.
„Fan Courier nu a livrat niciodată coletele, indiferent de situație, pe motiv că nu livrează în zonă pentru că sunt «oameni răi», «țigani răi». De regulă, eu cer livrarea la mine acasă pentru a evita situațiile neplăcute, dar în unele situații nu este posibil pentru că în unele proiecte este vorba de mai mulți parteneri care trimit diferite materiale. Nu discut eu direct cu ei pentru a stabili datele de livrare. Așa s-a întâmplat și de data aceasta, am primit mesaj pe telefon că îmi pot ridica coletul de la sediu”, a spus Florentina Tituleac.
Aceasta a spus că a vorbit în mai multe rânduri cu cei de la companie să nu mai preia coletele pe care vor să le transmită diferite persoane din țară, pentru a evita orice încurcătură.
„Ceea ce este și mai greu de înțeles este că angajații Fan Courier au ajuns la noi la școală pe 31 martie, cu mai multe table și suporturi pentru flipchart, primite tot printr-o donație. Când le-am amintit celor de la Fan Courier despre acest eveniment, au spus că a fost o excepție și că nu se va mai repeta. Eu înțeleg că ei refuză să livreze într-o anumită zonă, dar de ce mai preiau coletele? Dacă ar fi un punct de ridicare a coletelor în Săcele, ar fi mai ușor, dar pentru a ajunge la sediul din Brașov, eu trebuie să parcurg aproximativ 25 de minute cu mașina doar dus – sunt cam 17 kilometri”, a explicat învățătoarea.
Șef Fan Courier: „S-a întâmplat în mai multe locuri din țară”
Contactat telefonic de Libertatea, managerul companiei Fan Courier, Felix Pătrășcanu, a spus că a primit o sesizare în acest sens și a solicitat directorului zonal din Brașov să se intereseze să vadă de ce nu s-a livrat pachetul.
„Nu știu exact care este situația acum, aștept explicații de la Brașov. Realitatea este că avem mai multe localități din țară, locuite, într-adevăr, în principal de minoritatea romă, unde curierii au fost bruscați, bătuți, li s-a furat marfa, mașinile au fost devalizate. S-a întâmplat în mai multe locuri din țară, dar și în București. Nu știu exact care este cazul aici”, Felix Pătrășcanu, manager Fan Courier.
El a precizat că reprezentanții companiei sale au făcut mai multe plângeri la Poliție pentru situațiile petrecute în zonele în care au întâmpinat probleme, precizând că „nu sunt ajutați în unele comunități și curierii nu sunt în siguranță”. De aceea, politica firmei este să facă expedierile către cel mai apropiat sediu, iar destinatarii să vină să ridice coletele.
Șeful Fan Courier a mai spus că, dincolo de orice explicații, atitudinea operatorului care ar fi spus că nu se fac livrări în zonă pentru că sunt „țigani răi” nu a fost potrivită „și va fi pedepsit pentru lucrul acesta – nu avea dreptul să spună așa ceva”.
Întrebat dacă ar fi o soluție ca acele comenzi ce nu pot fi livrate să nu mai fie preluate, managerul Fan Courier a spus „nu este o variantă”.
„Regula noastră este să livrăm din ușă în ușă, asta facem de obicei. Este un lucru care ne deranjează, faptul că nu putem ajunge în anumite locuri. Însă în această situație nu am toate datele, este doar o presupunere, aștept mai mult explicații pentru a afla despre ce este vorba”, a completat Felix Pătrășcanu.
Primar Săcele: „Zona e renumită pentru comportamentul locuitorilor”
Despre cartierul Gârcini, confruntat cu grave probleme sociale, se spune că adăpostește cea mai mare comunitate de romi din România. La un recensământ realizat de autoritățile locale în 2017 au fost înregistrate 5.975 de persoane. Dintre acestea, 77,8% s-au declarat români, 21,3% romi și 0,9% de etnie maghiară, conform Mediafax.
Primarul municipiului Săcele, Virgil Popa, a cerut anul trecut înființarea unei secții de poliție în acest cartier. „Problemele din cartierul Gârcini nu sunt noi, zona fiind renumită pentru comportamentul locuitorilor, însă în ultima vreme, evenimentele neplăcute încep să fie din ce în ce mai dese. Ca și administrație locală am demarat o serie de acțiuni pentru a pune lucrurile în ordine și în Gârcini, însă pentru a menține ordinea în acest cartier este nevoie și de înființarea unei secții de poliție”, a spus Popa.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Nic12 • 14.09.2022, 18:31
Care o fi "deșteptul" să meargă într-un loc în care-și riscă pielea, chiar viața? Mașina, marfa, banii, alea sunt ale firmei, dar pielea e a livratorului! Nimeni nu s-ar duce acolo!