Centrul European al Consumatorilor – ECC România a primit în ultima perioadă întrebări și solicitări de la consumatori care au achiziționat online bilete la diferite spectacole. Fie că nu au găsit toate informațiile pe site, fie că au vrut să returneze biletele, aceștia au avut tot felul de probleme. Pentru a le lămuri, ECC România s-a consultat cu reprezentanți ai platformelor de vânzare de bilete online şi a întocmit un decalog al informațiilor pe care trebuie să le deţină orice consumator atunci când cumpără bilete online la spectacole, în țară sau în Europa.

  1. Informaţiile complete

Consumatorii au dreptul de a fi informați în mod complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale biletelor de spectacole, în vederea unei alegeri raționale, în conformitate cu interesele lor, astfel încât să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate.

2. Despăgubirile

Consumatorii pot fi despăgubiți pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale.

  1. Datele de pe pe site şi/sau bilet

Pe site și/sau pe biletul de spectacol trebuie trecute principalele caracteristici:

  • data, ora, locația, denumirea, adresa poștală, număr de telefon și adresa de e-mail
  • prețul total cu toate taxele incluse, modalitatea de plată și livrare, inclusiv data până la care vânzătorul de bilete se angajează să livreze biletul de spectacol
  • politica de soluționare a reclamațiilor, durata de valabilitate a contractului, precum și condițiile de încetare și penalitățile aplicabile, după caz; în cazul unui bilet de spectacol, contractul încetează imediat după terminarea spectacolului
  • despăgubirile aplicabile și procedura de acordare a acestora în cazul în care spectacolul se anulează sau se reprogramează
  • opțiunea consumatorului de a include sau nu datele sale cu caracter personal în baza de date în vederea furnizării de informații privind abonații sau de registre ale abonaților (Legea nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal).
  1. Informaţii uşor de înţeles

Informarea consumatorilor se realizează, în mod obligatoriu, înainte ca un bilet să fie achiziționat. Informarea trebuie să fie vizibilă, lizibilă și ușor de înțeles, poziționată într-un loc ușor de observat pentru cititorul site-ului.

  1. Textul – obligatoriu în limba română

Informațiile de pe platforma de achiziționare de bilete, dar și de pe bilet trebuie să fie scrise în limba română, fără a se exclude prezentarea acestora și în alte limbi. Toate aceste informații fac parte integrantă din contract.

  1. Plata încheie contractul

Momentul în care ai plătit biletul se consideră momentul încheierii contractului – momentul la care se realizează acordul de voință al părților.

  1. Felul biletului

Biletul poate fi nenominal sau nominal și netransmisibil.

  1. Asumarea răspunderii

Profesionistul își asumă integral răspunderea pentru eventualele întârzieri, amânări, anulări sau alte probleme în legatură cu evenimentul.

  1. Politica de returnare

Returnarea contravalorii biletului se poate face doar în cazul în care se anulează sau se reprogramează spectacolul.

  1. Dreptul de a renunţa

În cazul biletelor de spectacole achiziționate online NU te poți răzgândi în intervalul de 14 zile rezervat celorlalte altor tipuri de cumpărături  online.

 

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News