Cuprins:
Ierahia mediilor de admitere la liceu, publicată pe admitere.edu.ro, este utilă pentru absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională 2020. Aceasta permite verificarea poziției pe care se situează media lor iar în acest mod elevii își pot calcula șansele de a intra la liceul și la clasa pe care și le doresc cel mai mult.
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pe județe
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru București
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Constanța
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Brașov
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Dolj
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Timiș
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Bihor
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Maramureș
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Sibiu
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Suceava
Ierarhia mediilor de admitere la liceu pentru Vrancea
Calendar admitere la liceu: Când se completează fișele de admitere
Calendarul admiterii la liceu 2020 continuă joi cu începerea procedurilor de completare a fișelor de opțiuni, pentru fiecare candidat. Aceasta se completează la școala generală de unde provine elevul, în prezența directorului, dirigintelui și a părintelui.
Pentru anul acesta a fost prevăzută în metodologie și posibilitatea ca această fișă să fie transmisă electronic. Este însă indicat să se completeze de mână la școală, pentru că fișa este realizată pe un formular special, autocopiant, iar un exemplar rămâne la elev pentru confruntare. După ce opțiunile sunt trecute în sistemul informatic, acestea se printează ulterior și se compară cu datele scrise de candidat, urmând a fi modificate eventualele erori.
Publicarea ierahiei mediilor de admitere pentru data de 1 iulie a fost anunțată de ministrul Educației Monica Anisie pe contul ei de Facebook.
Monica Anisie a dat detalii cu privire la această procedură.
“Ulterior, în intervalul 2 – 8 iulie, se vor completa opțiunile în fișele de înscriere de către absolvenți și părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a. Completarea opțiunilor se poate face fie în unitatea de învățământ absolvită, fie prin formular transmis electronic”, a precizat Anisie.
Aceasta a adăugat că “absolvenții care doresc să participe la admitere într-un alt județ vor completa fișele de înscriere în aceeași perioada, 2-8 iulie, fie la unitatea de învățământ de proveniență, fie vor transmite electronic opțiunile la unitatea de învățământ absolvită sau, doar în situații excepționale, la centrul special de înscriere din județul în care doresc să participe, potrivit Procedurii MEC nr. 31275/24.06.2020”.
Sfaturi pentru completarea fișei de admitere la liceu
Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor. Vedeți mai jos cum se face completarea fișei de admitere la liceu pentru fiecare câmp în parte.
Modelul Fișei de înscriere în anul școlar 2020-2021 – admitere în clasa a IX-a – învățământul liceal de stat: Fișa_Admitere_2020
Modelul Anexei la Fișa de înscriere în anul școlar 2020-2021 – pentru participarea la probele de aptitudini sau la probele de verificare a cunoștintelor de limba modernă sau materna Fișa_Admitere_2020_aptitudini
- Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.
Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc.
Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite. Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.
2. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.
3. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere nu îţi poate dăuna în nici un fel–oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri.
În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis. Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.
Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.
4. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă. Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.
5. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii – eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55.
Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă.
6. Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.
Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei și Cercetării.
După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.
Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.
Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.
7. Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.
Sursa foto: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro