În localitatea Coşoveni, din judeţul Dolj, nu există persoană care să nu fi auzit de Florin Vlad, principalul suspect al atentatului de pe o cale ferată din apropierea Craiovei. Cei care îl cunosc au povestit că, din 2006, după ce a fost retrogradat din postul de impiegat de mişcare la staţia CFR Leu şi a ajuns muncitor necalificat la Divizia de linii Caracal, omul a devenit de nerecunoscut. “
A atacat o haltă
Avea perioade în care era normal dar şi momente în care era agresiv şi nimeni nu se putea apropia de el. Mai ales de când a fost dat afară de la CFR şi a început să bea”, a afirmat Eugenia Sandu, o vecină a acestuia. “Spunea că se va răzbuna. Obişnuia să meargă noaptea la halta din Coşoveni şi să blocheze ieşirea angajatului din tura de noapte, punând un băţ în lacătul de la uşă.
Spera ca astfel omul să nu-şi mai poată face treaba şi să încurce circulaţia trenurilor. În urmă cu trei săptămâni, într-o noapte, a spart cu pietre toate geamurile gării. A intrat în clădire şi l-a spart chiar şi pe cel de la ghişeu. A ameninţat că dă foc. Eu stau în zonă şi am mers să văd. Au venit poliţiştii de la Transporturi, l-au luat şi i-au făcut dosar penal”, ne-a spus Vasile Vişan (52 de ani), un alt localnic.
Suspectul se teme să nu fie linşat!
Florin Vlad (53 ani) a fost audiat luni, timp de câteva ore, de procurorii Parchetului Curţii de Apel Craiova şi, pe baza probelor adunate la percheziţia domiciliară, i s-a întocmit dosar penal.
Conform unor surse din rândul anchetatorilor, doljeanul le-a spus procurorilor că se teme să nu fie linşat şi le-a cerut protecţie în momentul în care a părăsit sediul Parchetului, pentru a nu fi fotografiat. Ieri, Florin Vlad a fost pus sub urmărire penală. Câţiva poliţişti l-au căutat ieri pe bărbat la locuinţa sa din Coşoveni, dar nu l-au găsit
Riscă 25 de ani de puşcărie
Totuşi, reprezentanţii Parchetului au negat că principalul suspect al atentatului feroviar de la Cârcea ar fi dispărut. “Nu putem afirma că e dispărut. Deocamdată nu s-a emis nici o ordonanţă de reţinere pe numele lui. Dacă se va sustrage urmăririi penale, se vor lua măsurile care se impun”, a precizat Ionel Grigore, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova. Dacă va fi găsit vinovat pentru distrugere, bărbatul riscă până la 25 de ani de închisoare. În acest timp, medicii susţin că Vlad nu ar fi trebuit să muncească. “La 180 de zile după ce un muncitor a fost declarat inapt temporar, acesta trebuie reevaluat, iar în cele mai multe cazuri aceste persoane se pensionează medical”, a declarat Ruxandra Artenie, medic de medicina muncii.
Au ridicat toate vagoanele deraiate
Vagoanele răsturnate pe linia de cale ferată le-au dat mari bătăi de cap angajaţilor de la CFR, care au muncit toată noaptea, cu două macarale speciale, să le ridice. Ieri după-amiază, muncitorii reuşiseră să îndepărteze de pe şine toate vagoanele. După ridicarea garniturii, munca ceferiştilor a continuat cu îndreptarea şinelor, care au fost serios avariate. Abia când totul va fi gata, trenurile, deviate temporar, îşi vor relua traseul obişnuit.
15 răniţi şi pagube de 5 milioane de euro
Locomotiva şi opt vagoane ale unui tren accelerat de pe ruta Timişoara- Bucureşti au deraiat, la câteva minute de la plecarea din Gara Craiova, duminică noaptea. 15 persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale. Cei 360 de pasageri care se aflau în garnituri au fost evacuaţi cu greu de jandarmi, vagoanele fiind răsturnate.
Anchetatorii veniţi la faţa locului, care au constatat că buloanele (şuruburi folosite pentru prinderea şinelor) au fost desfăcute, au stabilit că nu este vorba de un simplu accident, ci de un posibil atentat feroviar, pus la cale de Florin Vlad, 53 de ani, un fost impiegat de mişcare, retrogradat ca muncitor necalificat. Pagubele au fost estimate la 5 milioane de euro.
Supăraţi că nu şi-au luat salariile, Ceferiştii au blocat circulaţia
Furioşi că salariile întârzie de cel puţin două săptămâni, ceferiştii ieşeni au oprit lucrul, ieri, între orele 7.00 şi 11.30. În urma protestului spontan, 15 trenuri de călători şi două marfare şi-au întrerupt circulaţia, iar sute de călători au fost blocaţi ore în şir în Gara de Nord Iaşi. Angajaţii CFR au renunţat la proteste abia după ce conducerea le-a promis că banii le vor fi viraţi cât mai devreme posibil. Astfel, cele cinci trenuri care erau blocate în gară au plecat către destinaţii.
CFR va plăti despăgubiri pentru întârzieri
De la 1 decembrie, când va intra în vigoare noul regulament al Parlamentului European cu privire la drepturile şi obligaţiile pasagerilor din transportul feroviar, CFR va plăti scump rănirea sau decesul pasagerilor, dar şi pierderea bagajelor şi întârzierile. Astfel, în caz de deces despăgubirea este de minimum 21.000 de euro, iar în caz de întârziere pasagerii au dreptul să primească înapoi chiar şi jumătate din preţul biletului.
1.000 de puncte periculoase pe căile ferate
Reţeaua de transport feroviar are foarte multe probleme. Au spus-o chiar reprezentanţii CFR, care au identificat nu mai puţin de 1.000 de puncte periculoase, care pot provoca oricând o tragedie. Măsurile luate de autorităţi în aceste zone periculoase se referă doar la limitarea vitezei de circulaţie.
Astfel, din cei 13.700 de kilometri de cale ferată existenţi în ţara noastră, circa 5.000 km necesită reparaţii capitale, aproape 70 din cele 170 de tuneluri au nevoie de îmbunătăţiri şi 80% din reţeaua electrică are durata de viaţă expirată. Aceste informaţii provin dintr- o notă internă a Companiei de Căi Ferate, obţinută de Evenimentul Zilei anul trecut.