Sunt nouă țări în care Ikea a primit ajutor guvernamental, printre care și România, unde șomajul tehnic al angajaților trimiși la domiciliu a fost plătit de stat.
Tolga Oncu, managerul operaţiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat pentru Financial Times, citată de Mediafax, că retailerul a decis să iniţieze discuţii în Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania şi SUA.
Analiștii Ikea au crezut că afacerile vor scădea cu 70-80% la începutul crizei. Însă acum toate cele 23 de magazine ale companiei s-au redeschis şi au un număr mare de clienţi, a precizat Oncu.
„Acum ştim mai mult decât în februarie şi martie, şi este corect să ne întoarcem şi să spunem:„ hei, mulţumim foarte mult că ne-aţi ajutat în această perioadă dificilă şi acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am primit”, a spus Oncu pentru Financial Times.
Întrucât Ikea abia a început discuţiile cu autorităţile naţionale, dar nu știe cât exact va înapoia, pentru că nu în toate țările s-au folosit aceleași scheme de plăți sau s-au încasat aceleași sume, a mai precizat Tolga Oncu.
Prioritatea Ikea la începutul crizei, în februarie şi martie, a fost protejarea angajaţilor, în condiţiile în care a închis majoritatea celor 374 de magazine din întreaga lume. În plus, acţiunea de a rambursa banii este pur şi simplu „un lucru corect”. „Este important să păstrăm relaţii bune cu societăţile şi comunităţile de care suntem apropiaţi” a mai spus responsabila din România a companiei.
Ikea a înfiinţat şi un fond de 26 de milioane de euro pe care liderii magazinelor Ikea să îi distribuie în comunităţile locale.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro