Sunt nouă țări în care Ikea a
primit ajutor guvernamental, printre care și România, unde șomajul
tehnic al angajaților trimiși la domiciliu a fost plătit de stat.
Tolga Oncu, managerul operaţiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat pentru Financial Times, citată de Mediafax, că retailerul a decis să iniţieze discuţii în Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania şi SUA.
Analiștii Ikea au crezut că afacerile
vor scădea cu 70-80% la începutul crizei. Însă acum toate cele 23
de magazine ale companiei s-au redeschis şi au un număr mare de
clienţi, a precizat Oncu.
„Acum ştim mai mult decât în
februarie şi martie, şi este corect să ne întoarcem şi să
spunem:„ hei, mulţumim foarte mult că ne-aţi ajutat în această
perioadă dificilă şi acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am
primit”, a spus Oncu pentru Financial Times.
Întrucât Ikea abia a început
discuţiile cu autorităţile naţionale, dar nu știe cât exact va
înapoia, pentru că nu în toate țările s-au folosit aceleași
scheme de plăți sau s-au încasat aceleași sume, a mai precizat
Tolga Oncu.
Prioritatea Ikea la începutul crizei,
în februarie şi martie, a fost protejarea angajaţilor, în
condiţiile în care a închis majoritatea celor 374 de magazine din
întreaga lume. În plus, acţiunea de a rambursa banii este pur şi
simplu „un lucru corect”. „Este important să păstrăm relaţii
bune cu societăţile şi comunităţile de care suntem apropiaţi”
a mai spus responsabila din România a companiei.
Ikea a înfiinţat şi un fond de 26 de
milioane de euro pe care liderii magazinelor Ikea să îi distribuie
în comunităţile locale.