Sunt nouă țări în care Ikea a
primit ajutor guvernamental, printre care și România, unde șomajul
tehnic al angajaților trimiși la domiciliu a fost plătit de stat.
Tolga Oncu, managerul operaţiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat pentru Financial Times, citată de Mediafax, că retailerul a decis să iniţieze discuţii în Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania şi SUA.
Analiștii Ikea au crezut că afacerile
vor scădea cu 70-80% la începutul crizei. Însă acum toate cele 23
de magazine ale companiei s-au redeschis şi au un număr mare de
clienţi, a precizat Oncu.
„Acum ştim mai mult decât în
februarie şi martie, şi este corect să ne întoarcem şi să
spunem:„ hei, mulţumim foarte mult că ne-aţi ajutat în această
perioadă dificilă şi acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am
primit”, a spus Oncu pentru Financial Times.
Întrucât Ikea abia a început
discuţiile cu autorităţile naţionale, dar nu știe cât exact va
înapoia, pentru că nu în toate țările s-au folosit aceleași
scheme de plăți sau s-au încasat aceleași sume, a mai precizat
Tolga Oncu.
Prioritatea Ikea la începutul crizei,
în februarie şi martie, a fost protejarea angajaţilor, în
condiţiile în care a închis majoritatea celor 374 de magazine din
întreaga lume. În plus, acţiunea de a rambursa banii este pur şi
simplu „un lucru corect”. „Este important să păstrăm relaţii
bune cu societăţile şi comunităţile de care suntem apropiaţi”
a mai spus responsabila din România a companiei.
Ikea a înfiinţat şi un fond de 26 de
milioane de euro pe care liderii magazinelor Ikea să îi distribuie
în comunităţile locale.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!