Nicicand un autoturism fabricat la Pitesti cu sigla Dacia 1310 nu a fost mai scump. Vechitura nu este insa o masina oarecare, ci una devenita vedeta dupa ce a intrat in istorie ca primul autovehicul ridicat de Primaria sectorului 3 de pe strada pentru parcare ilegala, la 16 martie 2007. Iar pretul este pe masura celebritatii: 9.000 de euro.
Dar sa nu va asteptati la vreun bolid vopsit impecabil, care iti ia ochii cu accesorii cromate. Dacia despre care vorbim este una mancata de rugina si pe deasupra avariata. A fost o vreme cand arata impecabil si foarte multi ani si-a slujit proprietarul fara ca motorul sa-i ‘tuseasca’. In luna martie a acestui an a fost implicata insa intr-un accident de circulatie usor si pentru ca s-a incapatanat sa nu mai porneasca de pe loc, a fost impinsa de cel care o conducea la marginea drumului si lasata prada ‘hingherilor de masini’, care au capturat in sase luni de activitate 1.700 de autovehicule parcate neregulamentar sau abandonate pe drumurile publice.
Aceasta Dacie 1310 break a cazut prima in mainile lor, fiind gasita chiar la intersectia bulevardelor Theodor Pallady cu Nicolae Grigorescu, iar rascumpararea fixata pentru ea a fost considerata de proprietar prea mare. Acum, daca ar vrea sa o recupereze, proprietarul ar trebui sa plateasca noua mii de euro pentru operatiunea de ridicare, transport si pentru ‘cazarea’ masinii, sase luni, pe terenul firmei Rosal, cea abilitata sa ridice autovehiculele din sectorul 3.
‘Proprietarul a facut o cerere prin care a solicitat radierea autovehiculului. La cat are de plata, nici nu se gandeste sa o recupereze’, ne-a spus directorul Rosal Ecologic, Marin Vasilescu. Parcul auto este plin insa de masini abandonate pe drumurile publice, fara numere de inmatriculare sau distruse in mare masura.
Acestea isi asteapta randul la casare, pentru ca nimeni nu se intereseaza de ele. ‘Din iunie, de cand am inceput sa ridicam si masinile abandonate, doar vreo sase proprietari au venit sa le ia acasa’, ne-a spus Ion Rizea, responsabilul parcului de masini al Rosal Ecologic.
Alaturi de rable sunt aduse in parc si automobile de fite, parcate de proprietari la voia intamplarii. ‘Atunci cand vin sa-si recupereze autovehiculele, proprietarii acestora sunt extrem de furiosi si vorbesc foarte urat cu noi. Nu inteleg ca au gresit. Sunt insa si oameni care se comporta civilizat si ne lauda pentru ceea ce facem’, a mai spus Rizea.
„Taxele ar trebui sa fie mai mari!”
‘E normal sa ridice masinile parcate ilegal, aiurea, pe strada. Ne impiedicam de ele. Nici taxa de recuperare a masinii de 550 lei nu mi se pare mare. Asa le trebuie, daca nu sunt atenti!’ Irina Merlea, 40 ani, agent comercial.
‘Foarte bine ca le ridica, daca nu sunt in stare sa le parcheze unde trebuie. Sunt unii asa de nesimtiti ca le pun chiar pe trecerea de pietoni. Dupa parerea mea, taxa de recuperare a masinii ar trebui sa fie chiar mai mare de 550 lei.’ Elena Crudu, 70 de ani
‘Nu cred ca e bine sa ridice masinile si sa le duca cine stie unde. Mai bine ar da o amenda mai mare pentru cei care parcheaza ilegal. Totusi, sunt masinile lor si nu e normal sa le confiste.’ Gaia Dan, 55 ani, inginer
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro