De aproximativ două săptămâni, echipe de scafandrii și muncitori inspectează nava, montează schele și sudează piesele – ocheți și tarverse pe bordul navei, piese de care se prind legăturile macaralei ce va trage nava în poziție. În total, au fost sudate 12 grinzi ce fac parte din sistemul suplimentar de întărire a bordajului epavei.
Ritmul de lucru este determinat de complexitatea lucrărilor și de starea vremii. Acum sudorii fac ultimele suduri.
„Cert este că operațiunea de punere pe chilă dreaptă va începe la prima oră a dimineții pentru a avea intervalul maxim de lucru pe lumina zilei. Spre exemplu, chiar dacă macaraua e pe poziție și totodată e gata și sudura și lucrările scafandrilor, se va aștepta dimineața următoare pentru începerea operațiunii de verticalizare“, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de ranfluarea navei care s-a răsturnat în Portul Midia.
În paralel, echipe specializate măsoară nivelul de gaze din interiorul navei pentru a se evita intoxicarea muncitorilor, dar și a se elimina riscul producerii unei explozii.
În funcție de starea vremii și de ritmul muncitorilor, se speră ca în dimineața de 1-2 februarie să se înceapă operațiunea de întoarcere a navei.
Nava va fi repoziționată la mai bine de două luni de la naufragiu.
Pe 24 noiembrie 2019, o navă pe care erau îmbarcate mii de capete de ovine – Queen Hind și 22 marinari s-a scufundat în Portul Midia.
Armatorul a abandonat nava, sarcina de ranfluare a acesteia și neutralizarea încărcăturii – mii de oi moarte căzând în sarcina statului român.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro