Imagini aeriene lansate de Ministerul pentru Situații de Urgență din Rusia (EMERCOM), arată salvatorii care lucrează la scena accidentului din apropierea satului Argunovo, căutând dovezi care pot ajuta la stabilirea cauzei accidentului. Ministrul pentru Situații de Urgență, Vladimir Puchkov, a ordonat ridicarea în aer a mai multor drone care să survoleze zona pentru a căuta cadavrele pasagerilor, deoarece resturile aeronavei sunt împrăștiate pe o suprafață foarte mare.
În timpul nopții, echipajele de urgență și-au încheiat căutarea disperată a eventualilor supraviețuitori și i-au declarat pe toți cei 65 de pasageri și sapte membri ai echipajului Saratov Airlines Flight 703 decedați în urma impactului.
Autoritățile au recuperat deja una dintre cutiile negre ale An-148.
Căutările sunt îngreunate de condițiile meteo dificile și stratul mare de zăpadă, dar Puchkov speră ca operațiunea de căutare să se încheie într-o săptămână.
„Se încearcă găsirea fragmentelor umane pe baza cărora să putem identifica victimele, dar și a nbucăților de epavă pe baza cărora Comitetul de Investigații să realizeze toate acțiunile procedurale în identificarea cauzelor dezastrului”, a spus ministrul în timpul vizitei la scena tragediei.
Pe lângă prezența masivă a personalului EMERCOM, o sută de ofițeri din cadrul Comitetului de Investigații lucrează și la locul accidentului. În total, cel puțin 600 de persoane lucrează în trei schimburi. Anchetatorii au stabilit deja punctul de impact – o groapă care are o lungime de șapte metri, o lățime de patru metri și o adâncime de un metru și jumătate.
Aeronava de pasageri Antonov An-148 de la Saratov Airlines a decolat de la aeroportul din Domodedovo din Moscova la ora 14:21 cu 71 de persoane la bord. Contactul radio cu zborul 730 spre Orsk a fost pierdut câteva minute mai târziu. Aeronava s-a prăbușit la aproximativ 80 de kilometri sud-est de capitala, în districtul Ramensky.
Cauza prăbușirii este în prezent în curs de investigare cu autoritățile care i-au în calcul varianta unei defecțiuni tehnice, condițiile meteorologice nefavorabile sau o eroare de pilotaj.
Martorii oculari au observat că au văzut o lumină pe cer, ceea ce poate însemna că unul dintre motoare ar fi explodat.
În ziua tragediei, avionul a făcut mai multe zboruri, a declarat Saratov Airlines TASS, fără a specifica rutele pe care a zburat. Înainte de fiecare dintre aceste zboruri, avionul a fost verificat. Ultimii doi tehnicieni care au deservit avionul se aflau la bordul avionului în momentul prăbușirii. Verificarea finală înainte de zborul fatal „nu a evidențiat nicio problemă la aeronavă”, a adăugat serviciul de presă a companiei aeriene care a menționat că în ianuarie 2018, An-148 a trecut și ultima inspecție „C-check”.
Compania aeriană a mai spus că pilotul, căpitanul Valery Gubanov era un pilot experimentat care a acumulat peste 5.000 de ore de zbor.
Citește și: VIDEO VIRAL | Momentul în care un copil cade pe geam și este salvat de la moarte