Trenul IR16005 a plecat din stația București Nord la ora 9.30 și ajunge la Brașov la ora 12.00. Garnitura se întoarce din Brașov la 15.20, urmând a reveni la București Nord la 17.53.
Începând de mâine, trenul Alstom va circula pe aceeași relație (IR 16001, plecare 5.40, sosire 8.08; IR 16002, plecare 8.43, sosire 11.12)
Proiectul de achiziție a celor 37 de trenuri electrice interregionale face parte din Planul Investiţional al statului român în material rulant nou și este cofinanțată de UE din Fondul de Coeziune, prin Programul Transport 2021-2027, transmite CFR Călători.
Trenurile aferente Lotului 1 vor acoperi rutele ce deservesc municipiile reședință de județ: Craiova, Drobeta-Turnu Severin, Reșița (prin nodul feroviar de la Caransebeș), Timișoara, Ploiești, Brașov, Alba Iulia, Deva, Arad și Târgu Jiu.
În prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor fi livrate și predate către CFR Călători, trenurile vor circula pe rutele:
- București – Constanța.
- București – Craiova.
- București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.
- București – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Timișoara – Arad.
- București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulație în 2025, deservind restul magistralelor feroviare electrificate:
- București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași.
- București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava.
- București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați.
- Iași – Suceava – Dej – Cluj-Napoca.
- București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj-Napoca.
- Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj-Napoca.
- București – Ploiești – Brașov.
- Cluj-Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.
Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piața europeană. Cele 37 de trenuri electrice vor conecta principalele centre urbane din țară la o viteză maximă de 160 km/h.
Valoarea finală a investiției depășește 54 de milioane de euro.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 7
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 20.11.2024, 14:55
Inca o dezinformare. Nu este primul tren cumparat de statul roman. Statul de la București, din ce in ce mai deloc roman, a subventionat particularele care au cumparat rable din vest pe banii publici. Eu am platit fara sa vreau zeci de trenuri particulare care circula pe rute preluate, tot fara aprobarea mea de ma stat, de la CFR.
GoguDemagogu • 20.11.2024, 14:35
Ce rușine, niciun tren nou pentru căile ferate române în ultimii 20 de ani! Iar cele cumpărate în urma cu 20 de ani erau un fel de tramvaie, care in lipsa mentenanței au devenit inutilizabile in zece ani și acum îi lasă pe călători în câmp!