Trenul face parte din cele 37 de trenuri electrice inter-regionale din contractul semnat în 2022 între România și Alstom Ferroviaria SpA. El este primul cumpărat de România „după 20 de ani de la momentul achiziționării ultimelor trenuri, Săgețile Albastre”, a notat Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook.
„Acest tren este unul electric se află în etapa finală de producție și va fi livrat până la sfârșitul acestui an. După livrarea în România, acest tren va intra în circulație, cu călători, pe linia feroviară CFR București – Constanța”, a precizat oficialul.
Vedeți în galeria de mai jos cum arată trenul cumpărat de la Alstom:
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 6Modelul de tren modern care va ajunge în România este Alstom Coradia Stream RE-IR, iar viteza maximă de rulare este 160 km/h.
Trenul are șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Are sistem de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, potrivit unui anunț făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, citat de Hotnews.
Pe ce rute vor rula noile trenuri
Trenul va sosi la București în perioada 2-3 decembrie 2023 și va fi testat la centrul de la Făurei. Până la final de an, trebuie să obțină certificările, iar în 2024, operatorul selectat, CFR Călători, va pune trenul în circulație, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
„Pe măsură ce vor fi livrate și restul trenurilor în cursul anului următor, se vor introduce noi servicii pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului între Capitală și principalele centre urbane ale țării”, a mai spus Ionel Scrioșteanu.
Rutele unde vor fi puse în circulație vor fi:
- București Nord – Constanța
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
- București Nord – Brașov – Cluj
- Brașov – Deda – Cluj
- București Nord – Brașov
- București Nord – Iași
- București Nord – Suceava
- București Nord – Galați
- București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
- Cluj – Timișoara
- Cluj – Suceava – Iași
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 de trenuri electrice și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la peste 2,42 de miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
durban22 • 08.10.2023, 06:55
Atat timp cat nu o sa mai ia foc pe traseu ,nu o sa mai fie frig, sau prea cald-dupa anotimp, daca o sa intarzie acolo 20-30 minute la infrastructura pe care o avem,-si pe care NU AVEM DE GAND SA O REFACEM , -TOTUL VA FI O.K. !.
laurlaur2180 • 07.10.2023, 21:17
Ar fi cazul sa cumparam și noi trenuri noi, ca prea au întrat în tara toate porcăriile.