Șeful CNAIR a transmis că este un „ritm bun de lucru” pe Lotul 4 al A0 Nord, iar lucrările pot fi gata în toamna anului 2025.
„Antreprenorul român (UMB) este bine mobilizat și a început lucrările la podul peste lacul Cernica (în lungime de 1300 m), aflat în arie protejată (cea mai dificilă structură din cadrul proiectului).”, transmite Cristian Pistol.
Pe șantier lucrează 148 de muncitori, alături de 89 de utilaje. Se execută următoarele lucrări:
- platforma de pământ în lacul Cernica (stadiu fizic de 90%) pentru pregătirea forajelor la piloții podului,
- umpluturi cu balast,
- forajele la piloții peste pasajul peste DJ301,
- armare și cofrare la pasajul peste CF.
Concret, lotul 4 al A0 Nord va face legătura către A2, Autostrada București-Constanța.
Potrivit contractului, acesta ar trebui să fie gata în primăvara anului 2026.
„Însă, dacă se va menține ritmul actual de lucru, antreprenorul poate finaliza lucrările pe acest lot în toamna anului viitor (2025).”, susține Cristian Pistol.
Lucrările în zona protejată, pentru construcția podului peste lacul Cernica, au început în urmă cu două săptămâni.
În octombrie, lucrările ajunseseră la stadiul de 22%, după cum anunța Cristian Pistol.
Lotul 4 al A0 Nord are o lungime de 4,47 km, iar valoarea contractului este de 312,63 milioane de lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin fonduri europene nerambursabile.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
K476 • 19.11.2024, 17:14
Din pacate nu ma pot bucura. Lucrari care vor exista sute ani de acum in colo, ocolesc artistic hectare intregi, dar distrug iremediabil si iresponsabil situri arheologice pastrate mii de ani si blocheaza total colidoarele de migratie pentru animale mari ca urs, lup, mistret, sau caprioara, dar si fazan sau dropie. Dropia nu prea mai exista, dar acum nu o sa mai avem nici speranta ca va mai aprea.