Trenul electric va fi prezentat în mod static celor interesați, iar românii vor putea să vadă și interiorul mijlocului de transport.

„Trenul electric de pasageri Coradia Stream va fi prezentat în mod static în Gara de Nord, pe 21-22 septembrie, iar publicul va putea vizita și interiorul trenului”, potrivit unui comunicat de presă al Alstom Transport.

Cum arată trenul electric Coradia Stream

Fiecare tren electric este format din șase vagoane, are o capacitate de 351 de locuri și este dotat cu podea 100% joasă, asigurând acces ușor tuturor pasagerilor.

Coradia Stream are două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor din capete.

Trenul include patru toalete ecologice, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 7

Pentru informarea pasagerilor, există un sistem audio și un sistem de afișare dinamică. De asemenea, trenul are un sistem digital de contorizare a călătorilor, care funcționează cu senzori.

Acesta este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unități electrice comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și primul tren electric nou livrat în țară în peste trei decenii.

Alstom: Primul tren va fi pus în circulație în 2024, în cel mai fericit caz

Joi, compania a prezentat trenuri Coradia la depoul său de mentenanță din Grivița și primele două posturi de lucru date în folosință, valoarea finală a investiției urmând să depășească 54 de milioane de euro.

Celor două linii existente li se vor adăuga alte 10 puncte de lucru, ceea ce înseamnă că vor putea fi reparate și întreținute concomitent 12 trenuri, a spus Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport România.

În ce privește termenele de livrare, Stanciu a precizat că, inclusiv în Germania, autorizația de punere pe piață se obține într-un termen de până la doi ani. Apoi ceea ce durează este testarea produsului în conformitate cu specificul infrastructurii românești, anume tensiunile de alimentare, sistemul de semnalizare și trafic.

Alstom a propus pentru urgentare, parcurgerea testelor pe trei trenuri identice (fiecare tren, alte teste) însă această propunere nu a fost acceptată. Apoi, compania s-a adresat și celor din Cehia, pentru că inelul de testare de la Făurei nu deține toate elementele necesare.

Astfel, dacă totul va decurge conform planului de acum, primul tren ar putea intra în circulație chiar în viitorul mers al trenurilor, a mai precizat Gabriel Stanciu, urmând ca restul garniturilor să fie livrate până la sfârșitul anului viitor.

Cele 37 de trenuri electrice vor conecta principalele centre urbane din țară la o viteză maximă de 160 km/h.

Trenurile vor folosi sistemele vechi de siguranță feroviară

Trenul interregional Coradia Stream cu șase vagoane a fost supus unui program complex de teste – statice și dinamice – în conformitate cu reglementările europene STI (Specificații Tehnice de Interoperabilitate) și cu Normele tehnice naționale notificate (NNTR), obligatorii înainte ca trenul să fie introdus în programul de circulație cu pasageri.

Trenul a finalizat deja toate testele obligatorii la Centrul de Testare Feroviară Făurei, iar certificările necesare pentru autorizarea de punere pe piață urmează să fie emise.

„Aceste noi trenuri electrice vor marca un capitol important în istoria căilor ferate române, prin îmbunătățirea semnificativă a standardelor de confort pentru pasageri, precum și celor de viteză, siguranță și design modern. Ne bucurăm că publicul va avea ocazia să vadă trenul și să viziteze interiorul acestuia, în timpul Săptămânii Europene a Mobilității”, a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom România, Bulgaria și Moldova.

Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piața europeană. Aceste unități sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 și aderă la standardele europene (EN) și Specificații tehnice de interoperabilitate (STI).

Acestea sunt concepute pentru a funcționa fără probleme în toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrică.

 
 

Urmărește-ne pe Google News