Airbusurile A318, înmatriculate YR-ASB și YR-ASC, au fost tăiate în fața hangarului TAROM de la aeroportul Henri Coandă. Celelalte două avioane de același tip vor fi mutate în săptămânile ce urmează pe un aeroport din Spania.
În prezent, TAROM mai operează zboruri comerciale regulate cu un Airbus A318, înmatriculat YR-ASA, însă în circa o săptămână și acesta va fi retras din serviciul comercial. Valoarea cu care compania aeriană de stat a vândut cele patru avioane este necunoscută.
Ce spune TAROM despre cele patru avioane Airbus A318
În urma informațiilor apărute, TAROM a reacționat cu un comunicat.
„În contextul apariției în mass-media și pe platformele de social media a unor imagini și videoclipuri cu aeronave Airbus A318 care au aparținut TAROM, dorim să clarificăm situația și să oferim contextul necesar publicului larg:
În cadrul planului de redresare și restructurare a companiei TAROM, unul dintre obiectivele strategice este modernizarea flotei și optimizarea costurilor operaționale. În acest sens, aeronavele model Airbus A318 recepționate în perioada 2006-2007, care au ajuns la finalul perioadei de exploatare, au fost scoase din serviciul comercial al companiei TAROM și valorificate conform planificării prin vânzarea către o companie specializată în achiziționarea de avioane aflate la finalul perioadei de funcționare.
Transferul de proprietate a avut loc în cursul lunii octombrie, conform calendarului stabilit, iar noii proprietari desfășoară în prezent respectivele operațiuni de dezmembrare și valorificare pe platforma tehnică TAROM, activități pentru care compania TAROM încasează contravaloarea serviciilor prestate, conform acordurilor comerciale în vigoare.
Vânzarea acestor active face parte din strategia de restructurare, care urmărește îmbunătățirea performanței financiare, reducerea costurilor de mentenanță și modernizarea flotei cu aeronave noi, mai eficiente și mai prietenoase cu mediul. În acest sens compania a semnat în prima parte a anului 2024 primul contract de leasing pentru achiziția a două aeronave Boeing 737 Max, care vor înnoi flota TAROM.
Dorim să asigurăm publicul că toate operațiunile se desfășoară conform reglementărilor în vigoare și că TAROM rămâne dedicată obiectivului de a oferi servicii de transport aerian sigure, cu o flotă modernă și eficientă”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Sfantul__Cuvios_Pafnutie • 14.11.2024, 20:36
Şi le înlocuiesc cu 737 Max??? Serios?! Alea care au nenumărate probleme, au omorât câteva sute de oameni și au făcut praf reputația Boeing? Nu mai bine puneți niște stele roșii pe ele și le trimiteți deasupra Ucrainei? Ar avea mai multe șanse decât un 737 Max.
NicolaeS • 14.11.2024, 08:16
Iar raman tone de *** in Romania. Englezii isi iau materialele care ii intereseaza iar restul ramane ca deseu in tara. Trebuia sa-si ia avioanele sa si le duca in Anglia sa ramana gunoiul acolo. Daca tot se dezmembreaza in tara de ce nu a facut Tarom aceasta operatie ? Nu putea Tarom sa ia banii aceia pe piesele recuperate ? Probabil atunci nu mai primeau unii "bonusurile".
Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.
Moshu65 • 14.11.2024, 06:38
"compania a semnat în prima parte a anului 2024 primul contract de leasing pentru achiziția a două aeronave Boeing 737 Max, care vor înnoi flota TAROM" Pai alea 2 aeronave le ai (de fapt trebuiau sa fie 4, pentru ca 4 ai scos, 4 trebuie sa bagi inapoi)? Nu le ai. Si uite asa Wizz castiga o caruta de bani pe prostia romanilor. Vrajeala asta cu eficientizare companiei si siguranta pasagerilor este praf in ochii prostimii. Cine stie ce aranjamente, datorii sau mai stiu eu ce mismasuri au facut familiile din Tarom, de au ajuns in situatia asta.