-
Sectorul 1
În Sectorul 1 sunt aproximativ 55 de străzi de pământ al căror carosabil este nemodernizat, potrivit unui răspuns transmis cotidianului Libertatea de Primăria Sectorului 1.
“La momentul actual, există aproximativ 36 de străzi care nu sunt dotate cu reţele publice de apă şi canalizare. Menţionăm că pe 8 străzi aparţinând Sectorului 1 sunt în curs de execuţie lucrări de extindere reţele publice de apă şi canalizare de către SC Apa Nova Bucureşti SA, iar pentru 3 străzi sunt în curs de derulare, de către instituţia Sectorului 1, proceduri de achiziţie publică privind execuţia lucrărilor de extindere a reţelelor de apă şi canalizare”, au precizat reprezentanții instituției.
Aproape 7 milioane de lei pentru extinderea reţelelor de apă şi canalizare pe 3 străzi din Sectorul 1
În bugetul Sectorului 1 pe anul 2018 a fost alocată suma de 602.000 de lei pentru întocmirea documentaţiilor tehnice aferente modernizării sistemului rutier, potrivit datelor transmise de Primărie. De asemenea, în bugetul Sectorului 1 pe acest an a fost alocată suma de 6.975.000 de lei pentru execuţia lucrărilor de extindere a reţelelor de apă şi canalizare pentru 3 străzi.
-
Sectorul 2
Primăria Sectorului 2 a asfaltat ultimele străzi de pământ în anul 2010. “Toate străzile care sunt în administrarea Primăriei Sectorului 2 sunt asfaltate şi nu mai există străzi de pământ”, ne-au transmis reprezentanții instituției. În plus, pe toate străzile aflate în administrarea Primăriei Sectorului 2 au fost introduse reţele de apă şi canalizare încă din anul 2013.
-
Sectorul 3
În Sectorul 3 sunt 34 de străzi care necesită racordarea la rețeaua de alimentare cu apă, la cea de canalizare, precum și modernizarea sistemului rutier. Potrivit informațiilor pe care ni le-a furnizat autoritatea locală, aceste străzi sunt incluse în cele două planuri urbanistice zonale “B-dul N. Grigorescu- Lunca Cetății- Splaiul Unirii” și “str. Ghețu Anghel- Drumul Gura Călmățui- Drumul Gura Racului- str. Victor Brauner- Drumul Gura Făgetului”, care asigură corelarea dezvoltării urbanistice cu prevederile Planului Urbanistic General și care în acest moment sunt în avizare.
După aprobarea PUZ-urilor, urmează ca SC Apa Nova S.A și Primăria Municipiului București să introducă rețele publice de alimentare cu apă și canalizare, după care Primăria Sectorului 3 va realiza modernizarea sistemului rutier pe aceste străzi.
“Pentru a veni în întâmpinarea locuitorilor de pe străzile menționate, Primăria Sectorului 3 a demarat un program de asigurare a sistemului rutier pe 12 dintre cele mai populate străzi de pământ, prin adăugarea unui strat de balast/ piatră spartă. Toate lucrările vor fi finanțate de la bugetul local, în cuantumul necesar finalizării acestora”, au transmis, pentru Libertatea, reprezentanții Primăriei Sectorului 3.
-
Sectorul 4
În Sectorul 4 al Capitalei sunt 20 de artere de circulație neasfaltate, fără rețele de apă și canalizare. “În momentul de față, aceste artere de circulație nu pot fi modernizate, întrucât nu au rețea de apă și canalizare. Extinderea rețelelor de apă și canalizare revine în sarcina S.C. Apa Nova S.A. După extinderea rețelelor, Primăria Sectorului 4 va executa lucrările de modernizare ale sistemului rutier”, ne-au răspuns reprezentanții Primăriei Sectorului 4.
Pentru zona de sud a Sectorului 4, în vederea extinderii rețelelor de apă și canalizare, operatorul de rețele edilitare de apă și canalizare de la nivelul Municipiului București are în derulare „Programul Bucur”. Implementare lui este însă condiționată de aprobarea documentului „Plan Urbanistic Zonal Zona de Sud a Sectorului 4”.
-
Sectorul 5
În Sectorul 5 sunt 31 de străzi de pământ. Până la ora publicării acestei ştiri, Primăria Sectorului 5 nu ne-a spus când ar putea începe modernizarea acestor artere.
Peste un milion de lei pentru reţele de utilităţi pe 4 străzi din Sectorul 6
În Sectorul 6 mai sunt, în prezent, 23 de străzi de pământ, din totalul de 556 de artere de circulație principale și secundare. De asemenea, mai sunt 4 străzi unde nu există rețele de apă și canalizare. Suma alocată în acest sens este de 1.028.000 lei.
“O parte dintre străzi prezintă probleme de suprapunere a proprietăților private cu trama stradală, altele au o lățime mai mică de 4 metri, neîncadrându-se în niciuna din categoriile arterelor de circulație stabilite prin Regulamentul Local de Urbanism și prin Planul Urbanistic General al Municipiului București (conform HGCMB nr. 66/06.04.2006, Capitolul II art. 4 și art. 5). Pentru cele cu probleme de suprapuneri, s-a demarat procedura de întocmire a documentației, în vederea transmiterii ei la Primăria Municipiului București, pentru realizarea exproprierilor pe zonele afectate. Pentru cele cu lățimea mai mică de 4 metri, se caută o soluție de modernizare”, ne-au transmis reprezentanții autorității locale.
În afară de cele 163 de străzi de pământ din Bucureşti, Primăria Capitalei are în administrare alte 26 de artere. Este vorba de străzi cu infrastructură de pământ care au fost preluate de la sectoare în 2010- 2011. În cazul câtorva din ele, procedurile sunt avansate, astfel că lucrările de modernizare ar putea începe anul acesta.
“În prezent, întocmim documentaţia tehnico- economică pentru reabilitarea unui număr de 14 străzi de pământ”, spunea Mirela Ioniță, directorul Administrației Străzilor, în cadrul comandamentului de primăvară de la Primăria Capitalei, acolo unde s-a discutat și despre situația gropilor din București. Pentru celelalte străzi de pământ, municipalitatea a demarat realizarea studiilor de fezabilitate.
În cartierul Henri Coandă din nodrul Capitalei există 28 de străzi de pământ, dar modernizarea lor nu apare pe niciun plan.
CITEŞTE ŞI:
Gardurile de 412.000 de lei puse de-a lungul liniei de tramvai 21 au ruginit în doar cinci luni
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro