Pandemia de COVID-19 a afectat și consumul de bere, mai ales că festivaluri celebre, printre care și Oktoberfest, au fost anulate. În plus, au fost închise și terasele, și localurile, astfel că germanii au cumpărat mult mai puțină bere, relatează
În aceste condiții, conform statisticilor, în 2020, vânzările de bere din Germania au scăzut cu 508,2 milioane de litri de bere, față de 2019.
”Cu cât un producător de bere era mai implicat în industria gastronomiei și a organizării de evenimente, cu atât pierderile sale financiare au fost mai mari”, susține asociația berarilor germani, din care fac parte peste 1.400 de companii în întreaga țară.
Singurii care au ieșit ceva mai bine au fost producătorii de bere care își comercializează preponderent marfa în supermarketuri.
În total, volumul vânzărilor de bere pe 2020 s-a ridicat în Germania la 8,7 miliarde de litri, un nivel anual foarte scăzut, rar întâlnit, notează sursa citată.
Nu este totuși o noutate că volumul vânzărilor de bere scade în Germania, Tendința de scădere se constată de câteva decenii, însă până acum niciodată la acest nivel.
De altfel, amploarea actualului efect al crizei coronavirus ar fi însă, potrivit asociației berarilor, mult „mai profundă decât o arată la prima vedere datele statistice actuale”.
Berăriile au înregistrat în 2020, conform unui sondaj în branșă, o scădere medie de 23% a cifrei de afaceri. Iar de ajutoarele financiare oferite de stat firmelor din gastronomie lovite major de coronavirus nu ar fi profitat, în calitate de victime indirecte, „producătorii de bere, cu puține excepții”.
Foto: Hepta