„Suntem cu ochii pe Marea Neagră, unde, de aproape o lună, se văd efectele celui mai mare dezastru ecologic din ultimii ani, în urma scufundării în strâmtoarea Kerci a două petroliere ruseşti”, a scris Mircea Fechet pe Facebook.
El a avut deja o întâlnire cu specialiştii din Ministerul Mediului, Institutul Naţional de Hidrologie, Poliția de Frontieră, Garda de Coastă, ABA Dobrogea-Litoral, Institutul de Cercetare-Dezvoltare Marină Grigore Antipa pentru a analiza efectele incidentelor din strâmtoarea Kerci, din decembrie 2024, în care au fost implicate două petroliere ruseşti.
„Urmăresc ştirile apărute, inclusiv în presa rusă, şi am constatat că, în majoritate, relatează despre o înrăutăţire a situaţiei în ceea ce priveşte petele de combustibil care au ajuns în regiunile Krasnodar şi Crimeea. Din cauza poluării apei Mării Negre, sunt sute de păsări moarte, probabil peste 1.000, zeci de delfini morţi, mulţi kilometri de plajă afectaţi de poluarea cu apoximativ 9.000 tone de M100, un produs specific fostei Uniuni Sovietice”, a adăugat Fechet.
Ministrul a precizat că este îngrijorat inclusiv de natura substanţei deversate, „care se pare că nu este petrol, ci mazut, un produs petrolier greu, de calitate scăzută”.
„Deşi riscul este unul scăzut să ne confruntăm cu efecte adverse grave în urma accidentului din strâmtoarea Kerci, monitorizăm în continuare imaginile satelitare şi urmărim prognozele oceanografice pentru a fi pregătiţi în cazul în care curenţii se îndreptă dinspre zona strâmtorii Kerci sau din zona Crimeea către litoralul românesc”, a punctat Fechet.
Pe 15 decembrie 2024, două nave rusești încărcate cu produse petroliere au fost avariate după o furtună puternică în Marea Neagră, pe culoarul Kerci, spre Marea Azov.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro