Din cauza coronavirusului, educația copiilor din centrele de plasament și medii defavorizată e afectată din plin. Cu eforturi mari, Asociația Lindenfield înființată de Iarina Taban – o tânără ce a început să facă voluntariat de la 12 ani, – a trimis calculatoare și laptopuri în centre din țară, dar chiar și așa tot stau câte șase-zece copii la un singur calculator. Tablete s-au distribuit mai mult în București, scrie Școala 9 BRD, o platformă publicistică având ca temă educația, fondată și finanțată de BRD, dar scrisă de jurnaliști independenți.
Dincolo de neajunsurile legate de aparatură, o altă problemă cu care se confruntă acum asociația este aceea că numărul voluntarilor a scăzut puternic în această perioadă față de anul trecut. Chiar și de cinci ori.
Înscrierile continuă încă o săptămână, până pe 18 octombrie, cu speranța că vor fi suficient de mulți voluntari care să îi sprijine pe copiii din sistem să recupereze din materia pierdută. În acest moment, cea mai mare nevoie de voluntari este în județele: Buzău, Arad, Vrancea, Bacău, Bihor, Botoșani, Brașov, Constanța, Dolj, Gorj, Galați, Dâmbovița și Sibiu.
E nevoie de voluntari care să facă ore de română și matematică
Voluntarii se înscriu pentru o oră-o oră și jumătate de ședințe interactive, iar cele mai mari nevoi acum sunt pentru cursurile de limba română și matematică, iar vârstele copiilor cu care se lucrează variază între 6-7 ani, dar ajung și la 20 de ani, susține Iarina Taban, într-un interviu pentru publicația amintită.
În interviu, fondatoarea asociației a vorbit și despre satisfacțiile pe care le au cei care se oferă să facă ore cu copiii: “Observăm că mulți dintre voluntarii noștri spun că primesc mai mult decât dăruiesc, că au învățat foarte multe, că și-au dezvoltat abilitățile, că sunt mai curajoși și comunică mai bine, că sunt mai organizați, mai toleranți, mai răbdători.”
Continuarea, pe Școala 9 BRD.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro