Prototipul ecologic, u­nic în ţară, e folosit deo­­cam­dată doar pentru i­ma­ginea institutului pro­­­­­ducător. Mo­delul a pri­mit nu mai puţin de pa­tru dis­tinc­­ţii luna trecută la „Topul ex­­celenţei în cer­ce­ta­re”.

Maşina cân­­tăreşte 550  kg, a­tin­ge o vi­­teză de 30-40  km/h şi poa­­­te circula 200 de ki­lo­metri fără a fi încărcat a­cu­mulatorul. Ten­siu­nea de ali­men­tare a autove­hi­culului, ca­re foloseşte doar hi­­dro­gen, este de 48 de volţi. Po­­tri­vit prof. u­niv. dr. Ioan Şte­fănescu, şe­ful Ins­­ti­tu­­tului Na­ţio­nal pen­tru Cri­o­ge­nie şi Se­­pa­rări I­zo­to­pi­ce, maşi­nu­­­ţa, ca­re ar pu­tea fi pro­­­dusă în serie în vii­torul a­pro­piat, va fi u­tili­za­tă deo­­cam­dată pe te­re­nu­ri­le de golf sau în me­diul ru­­ral, pentru di­ver­se activităţi.

 
 

Urmărește-ne pe Google News