Reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) susţin că aceşti kilometri de autostradă sunt importanţi numai pentru transporturile locale, cu un gabarit de până la 12 tone. “Pentru cei care au de transportat ceva din Constanţa până la Oradea sau până în Ungaria, aceşti 40 km nu înseamnă nimic”, a explicat pentru capital.ro, preşedintele FORT, Augustin Hagiu.
Pentru a termina la 1 decembrie primii 42 de km, aşa cum promiseseră, drumarii au muncit zi şi noapte. Asfaltul de pe tronsonul 2B, Turda – Câmpia Turzii, abia a fost turnat, iar parapeţii pe câteva sute de metri nu au fost puşi. Pentru că şoseaua nu a fost testată suficient, viteza pe viitorul tronson de autostradă va fi, în prima fază de doar 110 km/h, în loc de 130 km/h, cât este legal.
Totuşi, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România, care întocmesc, în aceste zile, procesul-verbal de luare în folosinţă a şoselei, susţin că tronsonul de 42 de km este “cel mai bun drum existent în România”. Şi cel mai nou şi cel mai scump (peste un miliard de euro), am completa noi.