În zona stației de metrou Eroilor, șantierul este plin ochi de muncitorii care trag tare să monteze pereții la viitoarea stație Eroilor 2. Când vor fi gata, undeva prin martie-aprilie, „Varvara” și „Filofteia”, cele două freze aduse să facă metroul din Drumul Taberei își vor duce planul la bun sfârșit. Vor pleca de la Academia Militară și vor săpa tunelul lung de un kilometru pentru a ajunge la Eroilor 2. „Viteza medie a fost cam în jur de 13-15 metri liniari de tunel într-o zi, dar avem și un record. S-au avansat și 45 de metri liniari de tunel în 24 de ore”, a declarat pentru Libertatea, Mihai Divlan, responsabil cu execuția pe șantier.
Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor 2. Acest tronson va acoperi, în pricipal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori.
Potrivit reprezentanților Metrorex, din anul 2016 vom circula cu metroul în Drumul Taberei. Linia M5 a metroului din București este o magistrală planificată de Metrorex pentru a deservi locuitorii cartierelor Drumul Taberei și Pantelimon. Aceasta va avea ca stații finale Ghencea, în cartierul Drumul Taberei și stația Antilopa, în cartierul Pantelimon. M5 va fi realizată în două etape; tronsonul Drumul Taberei-Universitate în prima parte de execuție și Universitate-Pantelimon, în etapa a doua.
Fotografii: Vlad Chirea