Campania de angajare din mai multe județe din țară, începută în urmă cu puțin timp de conducerea societății de Transport Public Timișoara, are și primele rezultate.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 8

Unul dintre șoferii care a bătut palma cu angajatorul timișorean vine de la peste 100 de kilometri. De ce a ales Timișoara? „Pentru că este un oraș mare, cu posibilități”, ne-a spus tânărul de 27 de ani, din Caransebeș.

Vreau să am o viață decentă. Prietenii și bunicii mei au văzut anunțul de angajare și mi-au spus să mă interesez de condiții. Salariul e mai mare, noi avem salarii mici, sunt șofer la o agenție, de asta am optat pentru Timișoara și pentru STPT”, a adăugat tânărul.

Spune că a mai vrut să vină în Timișoara, dar chiriile erau prea mari, însă acum este mulțumit că va primi cazare.

„Condițiile de lucru sunt dificile”

Salariile șoferilor sunt cuprinse, în medie, între 3.500 și 4.500 de lei, brut. Uneori și mai mari.

„Cu tot cu ore suplimentare, sporuri și bonuri de masă pot ajunge și la 7.000 de lei net. E salariul-record pe care l-a încasat un șofer”, ne-a spus șeful societății de transport, Nicu Bitea.

Unii dintre conducătorii auto se plâng însă de condițiile de muncă și nu sunt mulțumiți cu aceste salarii.

„Condițiile de lucru sunt dificile, traficul e de coșmar. Autobuzele și troleibuzele sunt cât de cât noi, ca fabricație. În ultima vreme, ne-au crescut salariile, dar nu cât ne dorim noi. Am avut și perioade în care nu le-am primit la timp, am stat chiar și două luni fără bani”, ne-a spus un șofer de autobuz.

Potrivit lui, acestea sunt motivele pentru care colegi de-ai săi au renunțat la joburile de la stat și au plecat în privat.

„Noi am început o campanie în alte județe, și avem deja șoferi noi din Timiș, dar și din Caraș-Severin. Facem reclamă inclusiv în județul Botoșani, în județele din apropierea Timișului, și în Dolj – chiar a sunat un om din Craiova – și în Gorj. (…). Au venit chiar și trei persoane din București, să se documenteze, să vadă condițiile de lucru, pentru poziția de vatman. Au spus că ne anunță decizia lor”, a declarat Nicu Bitea, care este directorul societății de transport în comun din Timișoara de la sfârșitul lunii iulie.

După 30 de minute de așteptare, călătorii se descarcă pe șoferi

Un șofer de troleibuz ne-a mărturisit că cel mai greu e atunci când dă ochii cu călătorii. După ce așteaptă 30 de minute în stație, oamenii se descarcă pe șoferi.

„Sunt momente în care intrăm în conflicte cu unii călători. Oamenii țipă la noi că întârziem prea mult, dar nu e vina noastră. Suntem puțini”, ne-a povestit un alt conducător auto.

Un astfel de caz s-a petrecut recent, când un șofer a deturnat autobuzul pe care îl conducea, după ce o femeie l-a înjurat că a întârziat în stație.

În prezent, STPT are 90 de vatmani, 100 de șoferi pentru autobuze și 72 de șoferi de troleibuze. Scoate zilnic pe traseu 60 de tramvaie, din care 25 recondiționate, 98 de autobuze, din care 20 minibuze, și 50 de troleibuze.


Citește și:

Serviciu public pentru afaceri private. Gabriela Firea şi Marian Petrache, bani gratis pentru „rețeaua transportatorilor” din Ilfov

 
 

Urmărește-ne pe Google News