„În 6 iulie vom putea să dăm în circulaţie pe varianta Măcin, am fost şi până acolo, lucrările sunt în proporţie de aproximativ sută la sută finalizate, mai sunt câteva lucruri de pus la punct”, a spus Grindeanu, aflat în vizită la Podul de la Brăila, potrivit news.ro.
Ministrul transporturilor a adăugat că a luat decizia să dea drumul la circulaţie, deşi vor mai urma lucrări. „Până la sfârşitul anului va trebui dată în circulaţie şi varianta Jijila şi se va termina şi aceasta, dar următoarele săptămâni după darea în circulaţie vor trebui demontate aceste macarale mari”, a spus ministrul.
„Am ales soluţia corectă, să folosim acest pod o mare parte a zilei şi o mare parte din lucrări să fie noaptea, iar în weekend să fie circulaţie 24 din 24. În 6 iulie se va da drumul la trafic, este o dată pe care şi-a asumat-o toată lumea şi vom fi în 6 iulie aici, astfel încât să marcăm acest moment”, a mai spus Grindeanu.
Întrebat dacă preşedintele Klaus Iohannis va veni la inaugurare, ministrul transporturilor a răspuns că au fost trimise invitaţii, inclusiv la Administraţia Prezidenţială.
Libertatea a scris pe 20 iunie, citând surse guvernamentale, că inaugurarea podului suspendat peste Dunăre va avea loc pe 6 iulie și că la eveniment este așteptat și Klaus Iohannis.
Al treilea pod din Europa, ca lungime
Podul suspendat peste Dunăre, supranumit „Golden Gate” de Brăila, va avea o lungime de 2 kilometri, dintre care jumătate reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
Înălțimea podului va fi de 200 de metri, iar lăţimea totală – de 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,5 metri lăţime.
La momentul finalizării, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai mare pod din România și al treilea din Europa, din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcţie de acest gen din istoria României, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, şi al doilea proiect de infrastructură de pe tot cursul Dunării, după Porţile de Fier.
Lucrările au început acum 5 ani. Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro