„Se hâțână mașina. Numai dâmburi aici”. Sunt vorbele unui șofer care traversează cu mașina podul suspendat de la Brăila. Acesta a început să aibă denivelări, o problemă cunoscută de CNAIR.
„În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj, nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte. Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente, noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri”, a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat vineri, 11 august
„Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme”, a adăugat Cristian Pistol.
Întrebat cine trebuia să verifice tonajul autovehiculelor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre, oficialul CNAIR a răspuns că atribuţiile revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Ce spune ministrul transporturilor
Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că urmează investigații pentru a determina cauza apariției deformărilor pe podul peste Dunăre, pentru că lucrarea se află în perioada de garanție.
„Aceste instituţii, fie că e vorba de ISCTR, trebuie să verifice. Ştiu că domnul Pistol a făcut o cerere către ISCTR de acest tip. Această lucrare este în garanţie, aşa cum bine ştiţi, şi această asociere trebuie să remedieze toate aceste probleme, mai ales că ne aflăm în perioada în care trebuie să demonteze macaralele, trebuie să termine drumul de pod, până la Jijila, care trebuie terminat, aşa cum bine ştiţi, până la sfârşitul acestui an”, a spus Grindeanu.
500 de milioane de euro, durată de viață de 120 de ani
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, a fost inaugurat pe 6 iulie, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a președintelui Klaus Iohannis.
Podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcţie de acest gen din istoria României, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, şi al doilea proiect de infrastructură de pe tot cursul Dunării, după Porţile de Fier.
Podul este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, după cum a afirmat secretarul de stat în transporturi, Ionel Scrioşteanu. Totodată, în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere a podului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
LucianObreja • 12.08.2023, 17:01
Ar fi bine ca în bugetul pentu construcția anumitor drumuri și poduri să fie trecut și un cântar. La 500 milioane euro investiție mi se pare logic un astfel de echipament care să protejeze investiția. Mai bine căutăm soluții ca să nu se repete astfel de probleme.
LucianObreja • 12.08.2023, 16:51
Cred că ar fi bine ca în bugetul pentu construcția anumitor drumuri și poduri să fie trecut și un cântar. La 500 milioane euro investiție mi se pare logic un astfel de echipament care să protejeze investiția. Mai bine căutăm soluții ca să nu se repete astfel de probleme.