„În cursul lunii februarie, grupul Renault va adapta producția industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiți furnizori. Astfel, activitatea de producție pe platforma industrială de la Mioveni a fost întreruptă în data de 1 februarie. Echipele Grupului, Supply Chain și Achiziții sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială care afectează mare parte din sectorul auto‟, arată direcția de comunicare a grupului Renault în România, la solicitarea Libertatea.
Problemă mondială
Criza de cipuri afectează mari constructori la nivel mondial, fiind afectate până acum Ford, Subaru, Nissan, Toyota, Volkswagen sau Fiat Chrysler.
Volkswagen a anunțat recent că ia în considerare penalizarea furnizorilor Bosch și Continental din cauză că nu furnizează componente în ritmul cerut, conform Automotive News Europe.
Care este cauza
Problemele vin ca urmare a creșterii cererii pentru cipuri în producția de smartphone-uri, laptopuri și console de jocuri, ca urmare a pandemiei.
Aceasta a fost cuplată cu sancțiunile impuse de către Statele Unite pentru o serie de companii din China.
Este vorba de producătorul de echipamente de telecomunicații și smartphone-uri Huawei și de producătorul chinez de cipuri SMIC.
Din cauza sancțiunilor americane, Huawei a comandat în avans multe cipuri, în vreme ce SMIC nu mai poate produce pentru companiile occidentale.
TSMC nu are capacitate de producție disponibilă
Drept urmare, furnizorii de componente electronice au mutat producția la grupul taiwanez TSMC, dar acesta nu are capacitate liberă de producție astfel că există întârzieri.
TSMC realizează deja producția de cipuri pentru dispozitivele Apple, dar și pentru companii ca AMD și MediaTek.
Germania a solicitat oficial Taiwanului să intervină pe lângă TSMC pentru a crește producția pentru industria auto.