Un șofer român de TIR a fost găsit mort, luni, în cabină, într-o parcare din zona industrială a localității Rivoli di Osoppo, provincia Udine. Ușile TIR-ului erau blocate din interior și nu sunt semne că ar fi fost forțate.
Alarma la serviciul de urgență a fost dată de mai mulți colegi șoferi, îngrijorați că românul nu a răspuns ore în șir la telefon. A fost declanșată rapid o operațiune de căutare, în urma căreia a fost găsit camionul bărbatului, parcat în zona industrială din Rivoli.
Românul de 50 de ani a fost descoperit fără viață, iar echipajul de prim-ajutor chemat la fața locului nu a mai putut face nimic pentru bărbat. Pe corpul său au fost găsite mai multe răni provocate prin înjunghiere.
Pe rețelele de socializare, mai mulți camionagii care spun că sunt colegi la aceeași firmă cu șoferul găsit mort susțin că acesta s-ar fi sinucis din cauza unor probleme în familie.
Acum o lună un alt șofer a fost găsit mort în cabină, în Italia
În urmă cu o lună, un alt camionagiu român a fost descoperit fără suflare în cabină, în Italia. Camionul lui era parcat pe Via Bondi, în zona industrială Bassette, la câteva sute de metri de moschee. Descoperirea a fost făcută dimineața târziu de un trecător, care a alertat imediat poliția.
Bărbatul era un șofer român de TIR, rezident de mai mulți ani în Sassuolo. A fost găsit pe scaunul pasagerului în cabina camionului pe care lucra.
În jurul gâtului șoferului român era un cablu electric, lângă el un cuțit, avea o rană deschisă la gât și în cabină era mult sânge. Niciun bilet nu a fost găsit, ușile nu erau încuiate, dar anchetatorii cred că e vorba despre o sinucidere.
Mihai a murit ucis, în Franța, cu sabia
În urmă cu zece zile, un alt șofer român de TIR, Mihai Spătaru, a fost ucis cu o sabie într-o parcare din Franța. A murit în brațele soției sale, care-i era colegă de echipaj.
Mihai a sângerat abundent și când au sosit salvatorii a fost prea târziu pentru a mai putea face ceva pentru el.
Moartea lui a stârnit un val de reacții inclusiv la nivelul Parlamentului European, unde s-a cerut o mai mare grijă pentru securitatea camionagiilor, atacați tot mai des și mai violent în toată Europa.