Conform firmei de monitorizare a vremii Weather Trends International, vremea va fi caldă în trimestrul al patrulea.

Cos, brandul de top al retailerului H&M, a început să ofere o reducere de 20% online și în magazine pentru pulovere din lână merinos și paltoane lungi.

Helena Helmersson, directorul general al H&M, a declarat miercuri că acum cumpărătorii amână achizițiile de articole de toamnă „grele”, pe fondul vremii mai calde decât de obicei.

Retailerul polonez Pepco a remarcat, de asemenea, că lansarea articolelor de toamnă și de iarnă a coincis cu o vreme caldă persistentă pe piețele sale principale din Europa Centrală și de Est.

„Când sunt 26 de grade nu ai tendința de a vinde paltoane”, a declarat joi, în cadrul unei convorbiri cu analiștii, Andy Bond, președintele executiv al Pepco.

Sezonul de sărbători începe mai repede

În ultimii doi ani, sezonul cumpărăturilor de sărbători a început încă din octombrie, deoarece mulți retaileri oferă promoții și reduceri pe tot parcursul lunii până în decembrie.

Acest lucru s-a întâmplat în ultimii ani din cauza crizei din sectorul logistic, cauzată de pandemie, astfel că retailerii au preferat să comande produsele mai devreme, pentru a nu exista riscul să nu aibă marfă în decembrie.

În America, Amazon.com urmează să organizeze o a doua ediție a Prime Day pe 10-11 octombrie, în timp ce Target are programul „Oferta Zilei” în octombrie.

Reduceri de prețuri

Însă în Statele Unite, temperaturile ar putea crește în perioada octombrie-decembrie comparativ cu anul trecut, potrivit Weather Trends International.

„Luna de la Black Friday până la Crăciun este mult mai caldă decât în urmă cu un an, ceea ce va duce la un exces de stocuri și la reduceri de prețuri mai mari”, a declarat Bill Kirk, CEO și fondator al Weather Trends International.

Probleme pentru retaileri

Reuters scrie că acest lucru ar putea afecta retaileri precum Walmart și Dicks Sporting Goods, dar ar putea ajuta Costco și comercianții de produse la prețuri reduse, cum ar fi TJX, care este probabil să achiziționeze produse la nivel local și se pot adapta mai repede la schimbările sezoniere.

„Dacă îmbrăcămintea de iarnă nu se vinde bine, aceasta ar fi o problemă pentru industrie în acest sezon de sărbători și dacă se dovedește a fi cazul, atunci am putea vedea o mulțime de reduceri ale acestei mărfuri în prima parte a anului 2024”, a declarat analistul David Swartz de la Morningstar Research.

Vremea, o problemă pentru marile lanțuri de magazine

Vremea nefavorabilă devine, de obicei, o problemă majoră pentru retaileri, deoarece aceștia plasează comenzi și expediază articole pentru sezoanele importante cu mult timp înainte pentru a se asigura că există suficiente produse pe rafturi pentru a satisface cererea clienților.

„Problema cu cei mai mulți retaileri de volum mare este că 75% până la 85% din producția lor depinde de un ciclu de dezvoltare foarte lung… astfel că, odată ce căldura sau frigul încep să afecteze tendințele generale de cumpărare, ei ar fi angajați cu acele comenzi”, a declarat Robert Woods, fondatorul Vision Brands USA, companie de consultanță și design, care lucrează cu retaileri și producători.

Se vând tricouri și pantaloni scurți

Kristen DArcy, director de marketing al retailerului de îmbrăcăminte True Religion, spune că se vând tricourile și pantalonii scurți.

„Cele mai profunde cumpărături ale noastre pentru acest sezon nu sunt în domeniul îmbrăcăminții pentru spații exterioare, care ar fi gecile grele pentru vremea foarte, foarte rece, ci … în domeniul activ, precum topuri și pantaloni mai ușori, blugi de toate soiurile… apoi tricotaje mai ușoare”, a afirmat aceasta.

„Produse fără anotimpuri”

De asemenea, Abercrombie & Fitch a declarat că a existat o cerere puternică pentru „produse fără anotimpuri” în al doilea trimestru, în special pentru bărbați, deoarece clienții aleg articole și stiluri de îmbrăcăminte pentru întreg anul, nu separate pe anotimpuri.

Atunci când retailerii încearcă să facă stocuri de îmbrăcăminte adecvată sezonului și aceasta nu se vinde, depozitarea acestor articole devine costisitoare, arată Reuters.

Simon Wolfson, directorul general al retailerului britanic de îmbrăcăminte Next, spune, în ceea ce privește perspectivele de vânzări, că „diferența pe care o va face vremea în decembrie va fi mai mare decât diferența în modul în care se simte consumatorul”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News