Anunțul a fost făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Oficialul a mai dezvăluit că valoarea întreagă a contractului pentru Prelungirea Ghencea din București se ridică la 41,91 de milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.
„A fost emisă Autorizația de Construire pentru lărgirea Prelungirii Ghencea la 4 benzi între Cartierul Latin (strada Mărăcineni) și Pasajul Domnești, iar în perioada următoare constructorul va demara lucrările. Vă reamintesc faptul că după finalizarea Pasajului Domnești, dat fiind că lucrările Primăriei Capitalei nu prevedeau și acest lot și ar fi fost o discontinuitate între pasaj și acestea, ne-am asumat suplimentar și realizarea acestui tronson, pentru a sprijini și a avea la final proiectele integrate”, a scris secretarul de stat într-o postare pe Facebook.
Potrivit lui Scrioșteanu, contractul pentru Prelungirea Ghencea din București prevede, pe lângă lărgirea efectivă a drumului la patru benzi, și următoarele:
- realizarea pistelor pentru biciclete;
- amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m;
- modernizarea sistemului de iluminat;
- realizarea sistemului de canalizare pluvială;
- amenajarea a 2 stații de autobuz;
- amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București;
- amenajarea unor intersecții semaforizate (intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710), intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850), trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220).
Epopeea modernizării acestei zone durează de 18 ani, iar bucureștenii care stau în zona Prelungirii Ghencea au ieșit de 14 ori în stradă în ultimii ani pentru a cere ca drumul să fie modernizat.
Lucrările la Prelungirea Ghencea au început în septembrie 2019 și trebuiau să fie gata în doi ani, însă au fost amânate de mai multe ori.