Potrivit acestuia, anunțurile privind reducerile de preț, „exprimate în valoare absolută sau în procent”, trebuie să fie vizibile, lizibile și fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupă de produse identice.

Anunțurile trebuie să fie făcute fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi”, lângă sumele corespunzătoare. De asemenea, anunțurile se pot face prin menționarea procentului de reducere a prețului nou, care apare lângă prețul anterior, barat.

Orice vânzare cu preț redus trebuie să fie însoțită sau precedată de publicutate și anunțată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii”), însoţită de data de debut şi de durata acesteia.

Cum putem verifica prețurile reale

Foarte important: în momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică și cu cea reală, la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat.

O altă situație este cea în care se anunță promoții de tipul „3 la preț de 2”.

În aceste situații, cumpărătorii trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.

Ce au descoperit echipele de control în anii precedenți

În anii precedenți, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în perioada reducerilor de iarnă. Fie promoțiile erau prezentate într-o formă ambiguă, fie procentul de reducere nu era cel anunțat.

De asemenea, în anumite zone ale magazinelor, existau afișe de genul „Totul la 29,90 de lei”, însă, în realitate, fiecare produs avea un preț individual, afișat pe etichetă.

 
 

Urmărește-ne pe Google News