√ Cardul va fi emis individual, pentru toţi românii care au statut de asigurat în sistemul public de sănătate din România şi care au împlinit vârsta de 14 ani. Astfel, în cursul anului viitor, documentul va fi eliberat pentru 7-8 milioane de persoane. Din cauza procedurilor, el va ajunge la primii beneficiari abia pe la jumătatea anului;
√ Cheltuielile necesare emiterii cardului naţional de asigurări sociale de sănătate vor fi suportate atât de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cât şi de asigurat. Acesta va achita contravaloarea cardului şi costurile aferente distribuţiei. Din primele calcule, costul total al documentului va fi de circa doi euro;
√ Beneficiarii vor primi acasă o recomandată. Cu aceasta se vor prezenta la oficiul poştal de care aparţin, unde, pe baza semnăturii, vor intra în posesia cardului;
√ “Plasticul” va conţine date personalizate, precum o carte de identitate. Informaţiile stocate într-un cip încorporat în card vor include datele de identitate, codul numeric personal, cod asigurat, data expirării cardului, acronimul casei de asigurări de sănătate care emite cardul, numărul de identificare al documentului. Totodată, cipul va conţine diagnostice medicale cu risc vital, grupa sangvină şi Rh, înregistrarea numărului de solicitări de servicii medicale, dovada achitării contribuţiei pentru asigurările sociale de sănătate, statutul asiguratului: sănătos sau bolnav cronic. Persoanele care sunt de acord să-şi doneze organele pot solicita ca această informaţie să fie inclusă pe card;
√ Titularul trebuie să aibă în permanenţă cardul la el, pentru că numai prezentân- du-l doctorilor va beneficia de servicii medicale;
√ Recuperarea cardul în cazul în care a fost pierdut sau furat se face la fel ca pentru orice alt document.