Asteptarea romanilor se apropie de sfarsit. Celebrul program de innoire a parcului national auto, “rabla in schimbul unei limuzine”, si-a incheiat vineri prima etapa, majoritatea producatorilor autohtoni precum si importatorii celor mai importante marci occidentale aratandu-se dispusi de a se infrupta din cele 450 de miliarde de lei care urmeaza sa fie oferite “de-a moaca” de Administratia Fondului pentru Mediu.
In maximum doua saptamani, producatorii autorizati sa participe la program vor fi selectati si dupa inca trei zile lista cu acestia va fi publicata oficial. Abia atunci, deci in jurul datei de 18 aprilie, romanii vor putea sa inceapa sa alerge pentru incasarea “bonusului” de 30 de milioane. Procedura e simpla: dupa ce si-au ales un producator validat din lista facuta publica de AFM, proprietarii de masini “imbatranite” vor preda autoturismul spre casare la anumite unitati REMAT, de unde vor primi un certificat. Urmeaza apoi radierea masinii la Registrul Auto Roman, iar in final depunerea dosarului la furnizorul ales. Este important de stiut ca nu pentru orice autoturism se poate obtine prima de 30 de milioane de lei. “Noi nu trebuie sa innoim parcul de autoturisme, ci sa urmarim imbunatatirea calitatii aerului si reducerea poluarii. Un autoturism care nu functioneaza nu polueaza atmosfera. Cu alte cuvinte, autoturismul vechi trebuie sa fie si functional”, spune Mihai Toti, directorul general al Administratiei Fondului pentru Mediu. Trebuie precizat ca, dupa predarea masinii, proprietarii primesc, pe langa cele 30 de milioane, si o suma de bani ca in cazul unei casari obisnuite. Dupa scaderea taxelor si eliminarea componentelor care nu sunt din fier, pentru un autoturism se pot obtine de la REMAT alte patru milioane de lei.
Din fericire, romanii vor avea de unde alege, oferta de masini pregatita pentru “rabla pentru o limuzina” fiind mai mult decat atragatoare, 21 de producatori si distribuitori inscriindu-se in program.
ATS, importator oficial Citroën pentru Romania, a efectuat toate formalitatile pentru a participa la Programul de Innoire al Parcului Auto National. “Avem o gama foarte generoasa de vehicule care pot fi achizitionate prin acest program C2, C3, Xsara Picasso”, spune Monica Jitariuc, director de marketing la ATS.
Daewoo Romania a reusit pe ultima suta de metri sa depuna documentatiile necesare pentru a participa la selectia nationala, prima tentativa fiind respinsa de Administratia Fondului pentru Mediu din cauza faptului ca dosarul nu a fost complet. Spre deosebire de importatori, Daewoo le va da ocazia potentialilor clienti sa aleaga din toata gama de autoturisme ce poarta sigla producatorului coreean. “Initiativa ni s-a parut excelenta, in conditiile in care este foarte bine stiut in ce fel se prezinta o mare parte din autoturismele care inca mai circula pe soselele din Romania”, ne-a declarat Valeriu Garlea, director de relatii publice in cadrul companiei.
Nici importatorii masinilor italiene nu au dorit sa lipseasca de la “masa” miliardelor ce par sa pice ca din senin, Auto Italia anuntand deja ca modelele Panda si Punto se afla in “pole position”.
“Renault va participa la Programul de Innoire a Parcului Auto National si vom incerca sa imbunatatim oferta globala cu participare din partea noastra”, ne-a declarat Nicolas Ianculescu, director general Renault Nissan Romania.