De azi, pe sosele incepe un spectacol absurd. Intra in vigoare noul Cod Rutier. O lege care intereseaza pe toata lumea, dar care a fost emisa in pripa, prin ordonanta, dupa ce Parlamentul nu s-a invrednicit de ani de zile sa o adopte. Cum ordonanta va trebui sa treaca prin votul alesilor, acestia, desigur, nu vor scapa prilejul de a o modifica, dupa ce va fi produs deja efecte. Nici metodologia (regulamentul) de aplicare nu a fost definitivata. Putini soferi au aflat, din mass-media, cam ce contine o lege de care depind banii, dar si dreptul lor de a conduce o masina. Sefii de la Politia Rutiera au apucat, ,,in timpul liber,,, sa scrie si sa tipareasca, inainte de adoptarea codului, un manual cu indicatii anapoda, in contradictie cu insasi legea respectiva. Ministerul de Interne, desi dispune de editura si de tipografie proprii, nu s-a invrednicit sa tipareasca si sa difuzeze codul. Singurele pregatite sunt teancurile de procese verbale, gata sa fie completate cu amenzi exorbitante de agenti de politie care nu stiu nici ei noile prevederi si habar n-au cum e cu cele 15 puncte care te pot transforma din sofer in pieton. Se balbaie si cand ii intrebi cum vor stabili ,,comportamentul agresiv,,, care-s ,,defectiunile tehnice majore,,, ori cu ce vor masura daca un sofer a intrat destul de repede in sant sau nu, pentru a face loc mariei-sale demnitarul. Oricum, asa cum spuneam, de azi Codul intra in vigoare. Guvernul a si raportat la UE ca a armonizat legislatia romana cu aceea europeana in inca un important domeniu…