Până la sfârșitul lunii martie, cetățenii din această zonă administrativă sunt așteptați la sediul Administrației Domeniului Public Sector 1 (A.D.P.), din B-dul Poligrafiei nr. 4, pentru depunerea documentației necesare reînnoirii contractului încheiat în anul 2014.
Pentru a închiria un loc de parcare de reședință, bucureștenii din Sectorul 1 trebuie să depună următoarele acte: cerere de închiriere, copie după actul de identitate al solicitantului cu domiciliul în imobilul respectiv, copie după certificatul de înmatriculare al autoturismului pe care îl deţine și o taxă de 76,65 lei/loc/autoturism/an.
Dacă până la data de 31 martie 2015, cetățenii care au avut contract de închiriere a unui loc de parcare pe anul precedent nu își manifestă intenția de a-l reînnoi, ADP poate atribui locul de parcare respectiv oricărei persoane interesate.
În Sectorul 1 există peste 8.000 de locuri de parcare de reședință care se adaugă celor peste 100.000 de locuri de parcare create prin introducerea sensurilor unice pe străzile secundare. Programul de introducere a sensurilor unice a fost demarat încă de la sfârșitul anului 2007, până în acest moment fiind introduse sensuri unice pe o treime din arterele secundare din această zonă administrativă.
Închirierea locurilor de parcare de reşedinţă se face în conformitate cu prevederile H.C.G.M.B. nr. 124/2008 cu privire la strategia de parcare în Municipiului Bucureşti, modificată prin H.C.G.M.B. nr. 61/2009, potrivit cărora, atribuirea locurilor în parcările de reşedinţă se face numai cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
– nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare/apartament;
– se pot atribui numai pentru autoturisme;
– se pot atribui numai persoanelor fizice care domiciliază în imobilul respectiv;
– se pot atribui numai pentru autoturismele proprietate personală, pentru autoturismele utilizate în baza unor contracte de leasing și pentru autoturismele utilizate în baza unor contracte de comodat.