„Romanian Creative Week a devenit o platformă de accelerare pentru tinerii din industriile creative. Un loc de intersecție și de întâlnire între diverse zone creative, un motiv de bucurie pentru iubitorii de creativitate și o motivație de a deveni și mai inspirat în viitor. Iașiul începe să culeagă roadele deschiderii și încrederii pe care o acordă tinerilor acestei țări. (…) În acest an, nu mai puțin de 60% dintre artiștii RCW sunt tineri aflați la început de carieră”, a declarat Irina Schrotter, președinta Federației Patronatelor Industriilor Creative din România, organizatorul RCW.

„Tema de anul acesta a RCW, Energy, reflectă perfect eforturile noastre pentru transformarea capitalei Moldovei într-un hub de creativitate și inovație, iar publicului îi promitem 12 zile marcate de evenimente dinamice, expoziții speciale, concerte și conferințe care își propun să promoveze dialogul onest și rafinat pe diferite teme artistice. Odată cu această ediție, am lansat aplicația RCW, care vine în sprijinul participanților pentru facilitarea navigării în cadrul celor peste 200 de evenimente”, a explicat, la rândul său, Cătălin Alionte, directorul RCW.

Aplicația RCW, care poate fi descărcată de pe Google Play și Apple Store, conține programul integral al evenimentului.

Romanian Creative Week este împărțit pe șapte piloni: Arts & Crafts, New Media, Design, Content Creation, Creative Entrepreneurship, Innovation & Digital, Sustenabilitate și Comunități Creative.

Printre cele mai sonore evenimente din acest an se numără:

  • Romanian Fashion Week, „evenimentul cu cea mai lungă tradiție din România dedicat modei”, care va avea loc în perioada 24 – 26 mai 2024, în Grădinile Palas.
  • HazarDance, care „se extinde la o săptămână de festival, între 18-23 mai, și aduce în lumina reflectoarelor dansul contemporan, flamenco, dansul nomad și street dance, în spectacole excepționale în care vor performa atât artiști români, cât și din Spania, SUA și Ungaria”.
  • New Media District, care „aduce 40 de instalații spectaculoase, interactive, realizate de 37 de artiști vizuali din Iași, București, Timișoara, Cluj și Chișinău”.
  • ACT – arthouse cinema&theatre, festivalul de teatru și film, care include în acest an nouă lungmetraje, șase piese de teatru, precum și conferințe din domeniu.
  • Creative Entrepreneurship „propune un program de mentorat pentru tinerii antreprenori, care reunește șapte dintre cei mai importanți experți în banking, business, financiar, juridic, digital marketing și branding din țară”.
  • Secțiunea Innovation & Digital vine cu o o competiție cu premii pentru studenți.
  • Câteva zeci de expoziții vor fi organizate în cadrul secțiunii Arts & Crafts.
  • La secțiunea Sustenabilitate și Comunități Creative va fi prezentat documentarul „Ceea ce ne unește”, realizat de jurnalista și curatoarea Irina Păcurariu, alături de „expoziții, dezbateri și proiecte urbanistice interactive dedicate comunității”.

Mai multe detalii despre Romanian Creative Week pot fi găsite pe aplicația RCW, pe site-ul
www.romaniancreativeweek.ro, precum și pe paginile evenimentului de pe Instagram,
Facebook, YouTube și TikTok.

Urmărește-ne pe Google News