Sorin Cîmpeanu a identificat două motive principale pentru care copiii nu au fost testați COVID-19 în școli: „lipsa de personal medical sau indisponibilitatea acestuia pentru administrarea testelor antigen rapide” și faptul că testele sunt „traumatizante”.

„Sunt considerate de foarte mulți părinți ca fiind «invazive»/traumatizante pentru copii, mai ales pentru cei de vârstă mică. Drept urmare, nu-și dau acordul pentru testarea în acest fel”, a declarat Cîmpeanu despre teste.

Cele aproape un milion de teste rămase nefolosite vor fi, cel mai probabil, redirecționate către testarea adulților, spune Cîmpeanu.

Soluția ministrului, pentru ca elevii să fie totuși testați, este găsirea unor teste mai puțin invazive: „Achiziția acestor teste non-invazive trebuie făcută de entități cu competență în domeniul medical. Ministerul Educației nu are competențe și atribuții pentru achiziția niciunui tip de test medical. Mizăm foarte mult pe sprijinul Ministerului Sănătății pentru implicare în vederea asigurării unei protecții sanitare corespunzătoare în școlile din România”.

Tot duminică, Cîmpeanu a declarat că Ministerul Educației vine cu propunerea ca toate școlile să fie deschise la sfârșitul lui mai-începutul lui iunie, fără alte scenarii, dar cu anumite condiții.

Aceste condiții sunt:

  • Respectarea regulilor de protecție sanitară în școli (purtare mască de protecție, respectare reguli de igienă, distanțare adecvată, aerisire spații);
  • Susținerea continuării campaniei de vaccinare a personalului din învățământ. Până acum, aproximativ jumătate din cei 350.000 de profesori s-au vaccinat;
  • Testele non-invazive să fie disponibile în școli în data de 4 mai, când se încheie vacanța;
  • Confirmarea ipotezei specialiștilor epidemiologi cu privire la trendul descendent al ratei de infectare în luna mai.

Foto: Vlad Chirea

 
 

Urmărește-ne pe Google News