Cuprins:
Incidentul s-a produs pe Magistrala 2 a metroului din București, între stațiile Aurel Vlaicu și Aviatorilor.
Cum s-a întâmplat incidentul bizar cu trenul „Ilfov” din București
Trenul de metrou „Ilfov” circula cu o viteză de 80 km/oră când patru captatori s-au smuls de la vagoanele M2 și MP2, iar un capac de la panoul de frână al vagonului R2 s-a desprins.
Sursele citate și-au exprimat surprinderea față de acest incident bizar.
Ele au remarcat că este ciudat cum de la tren (numărul 1401) nu s-a rupt niciun captator, iar de la acest tren, 2401, s-au rupt toți patru de pe partea stângă.
Îngrijorați de posibilele consecințe, angajații Metrorex au solicitat verificarea atentă a șinei a treia, care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor.
În urma inspecției, s-a constatat că aceasta nu a fost afectată.
Metrorex și Alstom au refuzat să comenteze incidentul
După ce s-au asigurat că infrastructura este intactă și că siguranța circulației nu va fi compromisă, echipele Metrorex au recuperat piesele desprinse din calea de rulare.
Acestea includ cei patru captatori și capacul de la panoul de frână.
Atât reprezentanții Metrorex, cât și cei ai Alstom Transport România au refuzat să comenteze incidentul. O comisie de anchetă va fi constituită pentru a investiga cauzele producerii acestuia.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_9ec7fcf7deb015081503f095201e7fec.jpg)
Compania Alstom a câștigat un contract în valoare de peste 100 de milioane de euro pentru livrarea a 13 trenuri Metropolis destinate Magistralei 5.
Contractul include o opțiune pentru încă 17 trenuri, putând ajunge la o valoare totală de 240 de milioane de euro.
Cum arată trenurile Alstom pentru Metrorex
Primul tren din această comandă a ajuns în România la sfârșitul lunii aprilie 2022. Până la începutul anului 2023, nouă garnituri au fost livrate.
Fiecare tren are șase vagoane și o capacitate de 216 locuri, cu o dispunere longitudinală. Sunt prevăzute două zone speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilități.
Trenurile au o lungime de 114 metri și o lățime de trei metri, putând transporta până la 1.200 de pasageri.
Noile trenuri au sisteme pentru siguranța și confortul pasagerilor:
- Atenuarea zgomotului intern
- Patru uși duble pe fiecare parte a vagonului
- Ferestre mari
- Iluminare cu LED-uri
- Informații în timp real pentru pasageri
- Uși largi și zone de trecere spațioase
- Zone dedicate persoanelor cu dizabilități.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_7b5eecd46c2ed116771d8b8d0dc194e5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_442e1d7e5de0e81ba7eb12213daafa65.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_187c1f98291e213ad1aa19926de767e4.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_626f48c3c678af312037fbe2c25ab81c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_f718ab0a097fa424254a7df4d5714081.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_28c34895ffa4c75e09133ec3eea6f90c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_44a5768a62d66c8d47d24284ddd41423.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ea1add916daeedb289585f533688cb6d.jpg)