Annalena Baerbock (43 de ani), ministrul german de externe, a confirmat incidentul, în marja unei întâlniri NATO de la Bruxelles, dar nu a oferit alte detalii.
Elicopterul armatei germane efectua un zbor de recunoaștere, în momentul în care a fost lovit de muniția de recunoaște trasă de ambarcațiunea rusească. Cartușele de semnalizare sunt un fapt obișnuit doar în situații de urgență.
Baerbock a subliniat că întotdeauna există nave care navighează în Marea Baltică în încercarea de a ocoli sancțiunile care au fost impuse Rusiei de la invazia Ucrainei.
În ciuda acestui incident, Baerbock a anunțat că „va spori și mai mult monitorizarea conductelor și a cablurilor de date din Marea Baltică”, după atacurile atribuite Rusiei asupra infrastructurii sensibile.
Ministra de la Berlin a citat ca exemple „distrugerea cablurilor și întreruperea sistemului GPS”.
Chiar în noiembrie, două cabluri de fibră optică au fost avariate în Marea Baltică. Unul dintre aceste cabluri făcea legătura între Suedia și Lituania, celălalt, era un cablu între Finlanda și Germania.
Cauza este încă neclară, autoritățile suedeze investighează posibile acte sabotaj. Accentul este pus pe o navă chineză numită „Yi Peng 3”, despre care se spune că ar fi traversat zonele afectate la momentul respectiv.
Un incident similar a avut loc anul trecut: o conductă de gaz între Finlanda și Estonia a fost grav avariată. La acea vreme, premierul polonez Donald Tusk a propus supravegherea comună.
Pe lângă Rusia, China, Coreea de Nord și Iran sunt acuzate și că vor să slăbească Europa prin atacuri hibride. Aceste atacuri sunt efectuate de actori statali sau nestatali fără a duce un război deschis.