„Eu, ca persoană, ca manager, ca om de cultură, ca profesor, sunt obligat să renunţ la acest proiect din cauze administrative. Se prăpădeşte sub ochii noştri patrimoniul cultural acumulat în România, se scoate la mezat. Se vând locomotivele dintr-un muzeu constituit legal şi se vând fără nicio problemă, cu preţ de sub 1 la sută din preţul estimat şi umblă liniştite prin lumea din jurul nostru”, a spus Sabin Luca.
Potrivit acestuia, Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu a fost înfiinţat în august 1994 şi cuprinde 40 de locomotive cu abur, pluguri şi macarale cu abur care au circulat pe căile ferate din România în urmă cu peste o sută de ani.
În 31 decembrie 2000, locomotivele au fost declarate, prin ordin al Ministrului Culturii, bunuri de tezaur, fiind protejate de lege.
Sabin Luca a declarat că, în timp ce purta discuţii cu reprezentanţii Ministerului Culturii pentru deschiderea, la Sibiu, a Muzeului Industriilor care să pună în valoare locomotivele cu abur, a aflat că şapte dintre acestea au fost scoase la licitaţie.
Locomotivele aparţineau SC Brafor SA Braşov care, în anul 2007, era în lichidare voluntară şi a cerut Ministerului Culturii, care avea drept de preempţiune (dreptul de care se bucură cineva de a fi preferat în calitate de cumpărător al unui bun – n.r.) sume cuprinse între 30.000 şi 70.000 de euro pentru fiecare dintre cele şapte locomotive.
Statul a renunţat, însă, la acest drept şi a anunţat firma că poate scoate locomotivele la licitaţie, dar cu sume care să fie minim ca cele cerute ministerului.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!