Industria auto traversează o perioadă dificilă din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2, care a avut ca efect o scădere puternică a vânzărilor.
Astfel, vânzările globale de mașini au ajuns la 33.075.000 de unități în prima jumătate a anului, în scădere cu 26% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când au fost comercializate 44,9 milioane de unități.
Rezultatele din prima parte a anului sunt cele mai modeste înregistrate de industria auto din 2009, atunci când piața a fost bulversată din cauza crizei financiare.
China rămâne de departe cea mai importantă piață auto, cu peste 10,2 milioane de unități în primele șase luni și o scădere de 17%. Țara asiatică a profitat însă de faptul că a fost afectată de pandemie în special în primele trei luni, înainte de o revenire puternică pe parcursul următoarelor trei luni.
De altfel, celelalte piețe majore au înregistrat scăderi mai puternice, cum ar fi piața din Statele Unite, care a avut un declin de 24%, la puțin peste 6,4 milioane de unități.
Honda estimează cel mai mic profit din ultimii 10 ani: scădere de 68% în 2020
Honda se așteaptă ca profitul său din 2020 să scadă cu 68% din cauza pandemiei de coronavirus și, astfel, să atingă cel mai mic nivel din ultimul deceniu. Estimările japonezilor vin după ce vânzările Honda au scăzut cu 40% în intervalul aprilie-iunie.
Honda a înregistrat al doilea trimestru consecutiv cu pierderi pe fondul crizei COVID-19, însă, chiar și în această situație dificilă, constructorul spune că va avea profit pe anul fiscal 2020-2021.
În al doilea trimestru din 2020, respectiv perioada aprilie-iunie, vânzările Honda au scăzut cu 40%, la nivelul de 792.000 de unități. Pierderile s-au ridicat la peste un miliard de dolari.
America de Nord, cea mai mare piață pentru Honda, a înregistrat un declin de 68%, cu 159.000 de exemplare.
Constructorul japonez estimează că pandemia de coronavirus va conduce la scăderea cu 68% a profitului din acest an, astfel că Honda ar urma să aibă cel mai slab rezultat din ultimii 10 ani – circa 1,9 miliarde de dolari.
BMW a raportat pierderi în trimestrul doi din 2019, după scăderea vânzărilor cu 25%
Grupul german Bayerische Motoren Werke (BMW) a dat asigurări, miercuri, că se aşteaptă să înregistreze profit operaţional în 2020, chiar dacă pandemia de coronavirus (COVID-19) i-a provocat în trimestrul doi pierderi operaţionale, după ce livrările de maşini de lux au scăzut cu 25%, scrie Agerpres.
Compania cu sediul în München a raportat pierderi înainte de taxe şi dobânzi de 666 de milioane de euro în perioada aprilie – iunie 2020, de la un profit operaţional de 2,2 miliarde de euro în trimestrul doi din 2019. De asemenea, pierderile nete s-au situat la 212 milioane de euro, de la un profit de 1,48 miliarde de euro.
Marja de profit la divizia auto a ajuns în teritoriu negativ – 10,4% – în trimestrul doi din 2020, de la 6,5% în perioada aprilie – iunie 2019, după ce BMW a majorat investiţiile în vehiculele electrice.
Vânzările grupului german – care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce – au început să se redreseze pe unele pieţe, inclusiv în China, astfel încât BMW se aşteaptă să revină pe profit, dar a avertizat că redresarea nu va fi suficientă pentru a compensa declinul vânzărilor în urma pandemiei.
“Ne uităm cu optimism prudent spre următoarele şase luni ale anului şi continuăm să avem ca obiectiv o marjă de profit la divizia auto între 0% şi 3% în 2020”, a afirmat directorul general Oliver Zipse.
Acesta a reafirmat că profitul înainte de taxe în acest an va fi semnificativ mai scăzut decât cel de anul trecut, iar livrările de maşini vor înregistra un declin major în 2020.
Deşi în China – cea mai mare piaţă auto din lume – vânzările BMW au crescut cu 17% în trimestrul doi din 2020, pe plan global livrările grupului german au scăzut cu 25%, la 485.500 unităţi.
Veniturile au înregistrat un declin de 10% în perioada aprilie – iunie 2020, la 43,2 miliarde de euro.
BMW, care produce şi motociclete şi are şi o subsidiară de servicii financiare, are pe plan global 125.600 de angajaţi.
Recent, directorul financiar Nicolas Peter a anunţat că BMW va reduce nivelul investiţiilor de la 5,7 miliarde de euro anul trecut la mai puţin de patru miliarde de euro în 2020.