Documentul analizează cum evoluează educația și formarea în UE și în statele sale membre, iar în acest an este dedicat educației digitale.
În România, în pofida mai multor inițiative, este necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor și ale elevilor și studenților și este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale, arată documentul.
Mulți tineri și profesori au deja carențe la educația digitală
Studiul făcut de UE mai arată că un procent ridicat de tineri au un nivel inadecvat în ceea ce privește competențele de bază. Trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari.
Comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel, spune că pentru educația digitală în perioada 2021-2027 Comisia a depus un pachet de inițiative și un plan de acțiune care va contribui la consolidarea educației și redresarea după criza provocată de Covid.
Cu toate că se spune că tinerii de astăzi reprezintă o generație de nativi ai erei digitale, statisticile UE spun că 15% din elevi au competențe digitale insuficiente. Pe de altă parte, profesorii din învățământul secundar inferior beneficiază rareori de formare în domeniul tehnologiei informației.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro