Cuprins:
Potrivit publicației Business Insider, Munoz a spus că: „Nu văd asta ca pe o problemă, sincer”. De altfel, acesta a subliniat că Musk are un interes propriu să se asigure că Statele Unite continuă să promoveze investițiile și creșterea industriei vehiculelor electrice și mai ales ca aceasta să rămână competitivă cu industria vehiculelor electrice din China.
Un lucru „pozitiv” pentru industrie
„Cred că existența cuiva care este foarte apropiat de industria americană și de lumea vehiculelor electrice (în acea poziție) ar trebui să fie un lucru pozitiv pentru industrie”, a adăugat Munoz. Relația strânsă a lui Musk cu Trump, care l-a văzut pe miliardar asumându-și un rol consultativ pentru reducerea cheltuielilor guvernamentale la așa-numitul Departament de Eficiență Guvernamentală, a stârnit temeri că CEO-ul Tesla s-ar putea folosi influența sa proaspăt dobândită pentru a-și favoriza propria companie.
Musk și-a exprimat deja sprijinul pentru reducerea subvenției federale de 7.500 de dolari pentru noile mașini electrice fabricate în SUA, care se aplică vehiculelor Hyundai, Ford, General Motors și Tesla. Fondatorul SpaceX și analiștii au declarat că reducerea subvenției va avea un impact mai mare asupra rivalilor Tesla, Musk spunând că măsura ar „devasta” concurenții companiei și ar aduce beneficii companiei sale pe termen lung.
Vânzări record în SUA pentru Hyundai și Kia
Cofondatorul DOGE, partenerul lui Musk Vivek Ramaswamy, a declarat, de asemenea, că organismul de reducere a costurilor va „examina cu atenție” împrumuturile federale de 7,5 miliarde de dolari acordate de administrația Biden rivalilor Tesla, Rivian și Stellantis. Totul vine în contextul în care Hyundai și compania sa soră, Kia, continuă să înregistreze vânzări record de mașini electrice în SUA.
Cele două companii au raportat un număr impresionant de vehicule electrice cândute în SUA anul trecut datorită noilor modele precum IONIQ 5 și Kia EV9. În iunie, compania-mamă a Hyundai și Kia a depășit temporar Ford și GM pentru a deveni al doilea cel mai mare comerciant de vehicule electrice din SUA, după Tesla.