Astfel, liderul filialei municipale PNL Iaşi, deputatul Marius Bodea, a declarat, vineri, că transportul public în Iaşi ar trebui să fie gratuit pentru toţi locuitorii oraşului.
“În acest moment în Iaşi avem un transport public care costă anual 32 milioane de euro. Din această sumă, Primăria subvenţionează transportul public cu 20 milioane de euro. Cu toate astea, transportul public nu a devenit alternativă la maşina personală.
În continuare ieşenii preferă să folosească maşinile proprii pentru că transportul public nu este deloc atractiv. Vin cu o soluţie care prinde deja contur în întreaga Uniune Europeană”, a spus, într-o conferință de presă, deputatul Marius Bodea.
Potrivit lui Bodea, în paralel cu gratuitatea pe transportul în comun, municipalitatea trebuie să investească masiv în aducerea de mijloace de transport noi la Iaşi, respectiv autobuze electrice şi troleibuze, notează
clubferoviar.ro.
“Un exemplu este cel al Tallinn-ului, capitala Estoniei, care a adoptat această măsură cu gratuitatea încă din 2013. Oraşul nu doar că nu mai este unul dintre cele mai poluate din Europa, dar şi economiseşte bani, pentru că transportul are alocat acolo doar 12 milioane de euro.
Astfel, au realizat ce îşi doreau, adică trafic fluid, pentru că locuitorii folosesc mijloacele de transport. Acest proiect de transport public gratuit aduce peste ani profit suplimentar la bugetul local de 20 milioane de euro de la cei care şi-au stabilit rezidenţa fiscală acolo, pentru că au considerat oraşul atractiv”, a mai spus deputatul Marius Bodea.
El a adăugat că măsura gratuităţii transportului public poate părea îndrăzneaţă, dar “este absolut necesară într-un oraş toxic şi supraaglomerat”.
“Oraşe europene de dimensiunea Iaşiului au implementat o astfel de măsură, iar rezultatele sunt extraordinare. O putem face şi noi, dacă avem strategie, dar şi ambiţie plus curaj”, a adăugat şeful liberalilor ieşeni, Marius Bodea.
Transportul gratuit a fost implementat de mai multe orașe europene de-a lungul timpului, scopul fiind acela de a reduce poluarea și a decongestiona traficul.
Printre orașele europene care au pus în practică recent ideea transportului gratuit se numără capitala Estoniei, Tallinn, Aubagne din Franța, Sheffield din Marea Britanie sau orașul spaniol Torrevieja.
Între timp, și în Luxemburg a fost introdusă gratuitatea la transport, inclusiv pentru cel feroviar.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro