Spre comparație, Dacia este comparabilă cu constructorul sud-coreean Kia, care a înregistrat 356.807 automobile. Kia este controlată de către Hyundai.
Concomitent, Dacia a avut înmatriculări aproape cât Citroen, care are la activ 437.030 unități. Citren este deținut de către grupul PSA, al doilea constructor auto al Europei.
Anul trecut, Dacia a avut 413.523 înmatriculări în Uniunea Europeană, potrivit aceleiași surse. La nivel global, Dacia a vândut 584.219 vehicule anul trecut.
Unde se mai asamblează autoturisme Dacia
Însă nu toate acestea sunt realizate la Mioveni. Potrivit companiei, la Mioveni au fost realizate anul trecut doar 320.239 de mașini. Grupul Renault mai produce mașini Dacia și la fabrica din Tanger, Maroc.
Modelele Logan, Sandero și Duster mai sunt asamblate și în Brazilia, Rusia, Columbia, Iran, India Africa de Sud şi Algeria. Acestea sunt vândute însă sub brandul Renault.
Dacia, cel mai mare exportator al României
Cu toate acestea, Dacia este cea mai mare companie din România și cel mai mare exportator din țară. Cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de 20,7 miliarde de lei, iar profitul net s-a situat la 456 de milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor. Constructorul auto avea la finele anului trecut 13.835 salariați.
Autostrada Sibiu-Pitești, vitală pentru creșterea producției în România
Dacia a cerut de mai mulți ani realizarea Autostrăzii Sibiu-Pitești, aceasta fiind esențială pentru creșterea producției la Mioveni deoarece transportul către Europa de Vest s-ar scurta considerabil. Premierul Mihai Tudose a dat asigurări că aceasta se află pe agenda Guvernului, însă lucrurile nu progresează prea mult.
Cel mai exportat model produs la Mioveni este SUV-ul Duster. O nouă versiune a acestuia a fost lansată de curând la Salonul Auto de la Geneva.