Polițiștii spun despre mecanicul care a furat avionul, pe numele lui Richard Russell, că voia să se sinucidă. În momentul în care a zburat cu avionul de pasageri, care aparținea companiei Horizon Air, el voia să se îndrepte către un lanț muntos din apropiere, chiar dacă controlorii de trafic aerian l-au sfătuit să nu o facă, potrivit CNN.
Mai jos putiți câteva câteva fragmente din schimbul de cuvinte dintre Russell și controlorii de trafic aerian.
După decolare, controlorii l-au ținut pe Russell departe de celălalte avioane aflate în apropiere.
Controlor: Nu, nu îți voi oferi informații despre avioanele din apropiere. Încerc să te țin la distanță de orice avion care încearcă să aterizeze
Russell: Oh, ok! Sigur, sigur! Nu vreau să stric lucrurile. Sunt fericit că nici tu nu vrei să strici ziua altor oameni din cauza mea.
Ulterior, cei doi au discutat despre combustibilul rămas în rezeroarele avionului.
Russell: Mai am 950 de litri de combustibil.
Controlor: Spui că mai ai 950 de litri rămași?
Russell: Da, nu știu cât de repede i-a ars, dar s-a întâmplat mai repede decât mă așteptam.
Când avioanele armatei au pornit de pe urma sa, Russell a început să se îngrijoreze.
Russell: Acei tipi m-ar distruge dacă aș încerca să aterizez. Cred că aș strica lucrurile în locul în care aș ateriza. Probabil că vor să mă atace!
Controlor: Nu, nu vor să te doboare. Încercăm să găsim un loc în care să aterizezi în siguranță.
Russell: Nu sunt pregătit să aduc avionul înapoi, încă. Trebuie să încetez să mă uit la nivelul combustibilului pentru că scade rapid.
În timp ce controlorul îi dădea alte instrucțiuni lui Russell, bărbatul a început să se întrebe de închisoare.
Controlor: Dacă poți încerca o întoarcere la stânga, te putem aduce pe o pistă din sud-est. Te rog!
Russell: Probabil că o să fac închisoare, ha? Adică sper că o să fac, un tip ca mine trebuie să facă.
Controlor: Momentan nu trebuie să ne îngrijorăm de asta sau să ne gândim la asta. Dar poți încerca întoarcerea la stânga, te rog?
Apoi, controlorul îi face legătura cu un pilot, pentru a-l ajuta să controleze avionul.
Controlor (către pilotul venit să acorde ajutor): Aparent, un membru de echipaj de la Horizon zboară prin zonă și are nevoie să își piloteze avionul.
Russell: Nu, nu am nevoie de ajutor. Am jucat câteva jocuri video (cu avioane) înainte. Totuși, vreau să știu unde este ecranul care îmi arată altitudinea. Vreau să iau altitudine și să presurizez cabina.
Controlor: Care e altitudinea ta?
Russell (după un minut de tăcere): Nu știu nimic despre autopilot. Pilotez manual acum.
La scurt timp, bărbatul a început să se îngrijoreze de viețile oamenilor aflați la sol.
Russell: La naiba! Viațile oamenilor sunt în pericol.
Controlorul: Nu spune astfel de lucruri!
Russell: Nu, ți-am spus. Nu vreau să rănesc pe nimeni. Vreau ca tu să îmi spui nimicuri dulci în ureche.
Precum s-a menționat anterior, controlorii au încercat să-l ajute pe Russell să aterizeze. Pilotul adus de controlori vrea să-l învețe pe Russell acest lucru.
Controlor: Dacă vrei să aterizezi, cea mai bună variantă este, probabil, pista din stânga ta, a aerodromului McChord. Dacă vrei să încerci, ar fi cea mai bună variantă. Sau, precum pilotul sugerează, altă opțiune ar fi la Puget Sound, în apă.
Russell: Ai vorbit la McChord? Nu cred că ar fi fericiți dacă aș ateriza așa…
Controlor: Am vorbit. La fel ca mine, ei vor ca tu să nu te rănești sau să rănești pe cineva. Dacă vrei să aterizezi, aceea ar fi cea mai bună variantă.
Russell: Vreau să știu cum e vremea în munți.
Pilotul care a sosit să ajute: Dacă vezi muții, vremea e bună. Eu pot să-i văd de la geam, arată bine.
Russell: Bine. Pentru că au început turbulențele în apropierea muntelui Rainer. Dar nu erau nori.
Pilot: E doar vântul care bate acolo.
Controlor: Dacă vrei, poți face acum întoarcerea către stânga, pentru a te întoarce din drum, pentru că dacă te apropii de munți, nu o să mai putem să te auzim.
Controlor: Întoarce acum. După cum am spus, vrem să conversăm în continuare.
Apoi, Russell și-a cerut scuze și a spus că este un ”tip defect cu câteva șuruburi slăbite”.
Russell: Țin mulți oameni la mine, vor fi dezamăgiți când vor auzi asta. Vreau să-mi cer iertare de la fiecare în parte. Sunt un tip defect cu câteva șuruburi slăbite. Ai fost vreodată în munți?
Controlor: Da, am fost acolo. Este un loc frumos.
Russell: O să încerc o rotație în aer.
Controlor: Ei bine, înainte să faci asta, mai așteptăm un pilot. O să vină într-un minut sau două, apoi vom decide ce o să facem.
După șase minute.
Controlor: Cât combustibil mai ai?
Russell: Nu suficient. Nu suficient să-mi ajugă. 358 de kilograme. O să fac rotația.
Controlor: Nu este nevoie să faci asta. Dacă poți întoarce la dreapta acum… (…).
La scurt timp, Russell a făcut rotația în aer, iar controlorul i-a cerut să aducă avionul la sol, însă mecanicul a refuzat din nou.
Russell: Nu știu! Nu vreau să aterizez. Unul din motoare s-a stricat.
Controlor: Ok… dacă poți, ține avionul deasupra apei, la altitudine joasă.
Înregistrarea se termină aici. Avionul s-a prăbușit la scurt timp.
CITEȘTE ȘI: ANCHETĂ/ Impozitul de 2% pe venit pentru susținerea unităților de cult, între afacere și șantaj
FOTO: EPA
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!