Turiştii care au venit cu afaceri în România sunt cei care au avut cele mai mari cheltuieli, banii dați reprezentând 64% din total. De altfel, principalul motiv al sejurului petrecut de turiştii nerezidenţi în România în trimestrul I 2016 l-au reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (63,3% din numărul total de turişti nerezidenţi).
Pe locul doi al motivelor de sejur a fost călătoria în scop particular, peste o treime dintre ei având acest scop. Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi.
Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 16,5%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,8%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 37,6% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri 32,7%.
48,3% din totalul nerezidenţilor sosiţi în România şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 29% şi-au organizat singuri sejurul. Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (78,3% din numărul total de turişti).