Anunțul de joi al companiei Instagram intervine în contextul în care rețelele de socializare sunt acuzate cu regularitate că nu filtrează suficient de mult conținuturile publicate pe platformele lor și că permit proliferarea mesajelor incitatoare la ură, apologiei terorismului și informațiilor false („fake news”).
Aceste companii și-au înmulțit în ultimele luni anunțurile prin care au prezentat în detaliu eforturile pe care le fac în această chestiune (angajări de personal, departamente de cercetare, colaborări).
„Mulți (dintre utilizatori) ne-au spus că mesajele și comentariile negative și agresive îi împiedică să profite pe deplin de Instagram și să se exprime liber”, a declarat Kevin Systrom, cofondator și director al companiei Instagram, într-un mesaj publicat pe această rețea de socializare.
Citește și: FOTO/ Ea este cel mai sexy salvamar de la piscină. Cum arată tânăra care veghează la siguranța bucureștenilor
„Pentru a îi ajuta, am pus la punct un filtru care va bloca anumite comentarii agresive despre conținuturile publicate și videoclipurile în direct”, a continuat el, precizând că utilizatorii vor avea posibilitatea de a activa sau nu acest sistem.
Filtrul este lansat mai întâi pentru comentariile în engleză, înainte de a fi extins și pentru alte limbi, a precizat antreprenorul american.
„Echipa noastră a învățat sistemele noastre să recunoască anumite tipuri de comentarii agresive (…), pentru ca voi să nu mai trebuiască să le vedeți”, a continuat Kevin Systrom.
„Acest instrument online va fi îmbunătățit odată cu trecerea timpului”, a precizat el, adăugând că Instagram a lansat tot joi și un filtru anti-spam.
Giganții internetului folosesc tot mai mult inteligența artificială pentru a filtra conținuturile, în special prin intermediul „machine learning”, ce permite algoritmilor să se îmbunătățească în mod automat, pe măsură ce examinează conținuturile online.
Citește și: EXCLUSIV. Războiul dezinsecției naște situații ciudate în instanță: Țânțarii stau ilegal în București