Poliția din Shetland a declarat un incident major și patrulează pe insulă pentru a-i informa pe rezidenți, dar a avertizat că ar putea dura câteva zile până când serviciile vor fi complet restabilite. Inginerii lucrează pentru a redirecționa unele servicii folosind alte rețele.
Inspectorul Jane Mackenzie, de la Police Scotland, a declarat pentru BBC Radio Scotland că oamenii ar trebui să verifice vecinii în vârstă sau vulnerabili în cazul în care alarmele lor de asistență nu funcționează și să evite utilizarea telefoanelor pentru apeluri neurgente.
„Încă încercăm să lucrăm pentru a afla amploarea corectă a problemei – știm că există câteva linii telefonice care funcționează, se crede că 999 de linii funcționează și unele rețele mobile încă funcționează”, a spus ea.
Forțele de ordine sunt în legătură cu serviciile de urgență, cum sunt pompierii și salvarea, și Garda de Coastă, pentru a aduce sprijin suplimentar de urgență pe insulă.
Un purtător de cuvânt al BT a declarat: „Din cauza unei întreruperi a unui cablu submarin care aparține unei entități terțe și care conectează Shetland cu Scoția, unele servicii de telefonie, bandă de internet și telefonie mobilă sunt afectate”.
„Inginerii lucrează pentru a redirecționa serviciile pe alte rute cât mai curând posibil și vom oferi noi actualizări”, a mai spus acesta.
Incidentul vine după o altă întrerupere, săptămâna trecută, a unui alt cablu submarin care leagă Shetland de Insulele Feroe, care urmează să fie reparat sâmbătă.
Páll Vesturbú, șeful infrastructurii pentru Faroese Telecom, a declarat că pagubele au fost cauzate probabil de un trauler. „Ne așteptăm să fie navele de pescuit care au deteriorat cablul, dar este foarte rar să avem două probleme în același timp”, a spus el.
În 2020, aproximativ 18.000 de case din Insulele de Vest au rămas fără curent după ce un cablu de alimentare submarin de 20 de mile către continent a fost întrerupt.