Tramvaiele au fost construite de societatea Astra Vagoane, iar Primăria Capitalei a încheiat un contract pentru 100 de exemplare, pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului Bucureşti cu fonduri europene. Valoarea contractului este de aproximativ 200 de milioane de euro.
„Este o întârziere cam de o lună, care în parte este din vina noastră, ne-o asumăm, faptul că discuțiile directe nu au pornit mai devreme și a fost doar un schimb de hârtii între noi și Astra. Chiar la ora asta este o întâlnire între comisia de recepție și reprezentanții furnizorului și întâlnirile vor avea loc cu frecvență mare până vom ajunge la recepție”, a declarat Nicușor Dan, miercuri, într-o conferință de presă.
Edilul a mai spus se vor face toate verificările necesare „astfel încât tramvaiele să fie conforme cu oferta și contractul de finanțare”.
Întrebat dacă tramvaiele sunt neconforme, în ceea ce privește numărul de uși și puterea motorului, Nicușor Dan a declarat că Primăria Capitalei nu își permite să recepționeze tramvaie care nu corespund.
„Primăria nu își permite să primească tramvaie care sunt sub parametrii tehnici pe care i-a cerut în caietul de sarcini și ofertați. Noi avem un contract de finanțare cu Comisia Europeană care este verificat de ADR”, a mai explicat Nicușor Dan.
Noile tramvaie sunt mai mari decât cele aflate în uz. Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lăţime de 2,4 metri şi o înălţime de 3,6 metri.
Fabricat din oţel, tramvaiul cântărește aproximativ 47 de tone și a fost proiectat pentru o putea atinge o viteză constructivă de 70 km/h (limitată la 50 km/h). Acesta are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro