“Au reînceput charterele spre Grecia. Blue Air și Ryan Air au început cursele regulate și au fost și multe chartere spre Grecia, pentru că încep vacanțele”, a declarat Valentin Iordache, purtător de cuvânt al Aeroportului Otopeni, pentru Libertatea.
Astfel, de pe o zi pe alta, numărul celor care au tranzitat terminalele aeroportului bucureştean s-a dublat, de la 5.000 la aproximativ 10.000.
Este însă o diferență majoră față de numărul zilnic înregistrat în iulie 2019, când aproximativ 50.000 de pasageri treceau prin Otopeni.
“Pasagerii se comportă bine, nu sunt aglomerații. La plecare, lumea este încântată, dar la sosire sunt și unii mai recalcitranți”, a adăugat oficialul de la Aeroportul Henri Coandă – Otopeni.
Motivul neînțelegerilor la terminalul sosiri este legat de timpii de așteptare mai mari, în urma controalelor DSP şi a formularelor care trebuie completate, a mai spus reprezentantul aeroportului Henri Coandă pentru Libertatea.
Cum se desfășoară activitatea în aeroport
Purtarea măştii de protecţie şi păstrarea unei distanţe fizice de un metru faţă de cei din jur sunt obligatorii permanent pe Aeroportul Henri Coandă.
La sosirea la aeroport, pasagerii sunt debarcați la distanţă faţă de terminal, aceştia urmând a fi dirijaţi direct către corturile de aşteptare.
De la corturi către terminalul de pasageri se pleacă în grupuri organizate de angajaţii aeroportului, în funcţie de destinaţie şi ora programată a cursei.
O nouă regulă foarte importantă este că pasagerii trebuie să ajungă la aeroport cu cel puțin 3 ore înainte de plecare.