Acum, aceștia spun că nu mai găsesc narvalii acolo unde ar trebui să fie și cred că zgomotele făcute de navele de transport sunt de vină.
Cercetătorii au comparat trecerea unui singur spărgător de gheață, din ce în ce mai prezent în Arctica, cu un concert rock subacvatic. Zgomotul navei poate fi cauzat de orice componentă a acesteia și poate perturba mamiferele marine, prin micșorarea spațiului lor de comunicare, provocând stres și alungându-le din habitate importante.
Zgomotul subacvatic cauzat de creșterea traficului maritim și-a dublat intensitatea în Arctica în ultimii șase ani și este de așteptat să se dubleze din nou în următorul deceniu, pe măsură ce gheața se topește și noi rute de transport maritim se deschid din cauza crizei climatice.
Săptămâna aceasta, ICC, un organism care reprezintă 180.000 de inuiți din Alaska, Canada, Groenlanda și Chukotka în Rusia, a îndemnat Organizația Maritimă Internațională (IMO) a ONU să adopte măsuri obligatorii pentru a reduce zgomotul subacvatic, despre care se tem că afectează mamiferele marine.
Deși inuiții depind de transportul maritim pentru bunuri și servicii esențiale, ei doresc să se asigure că navele au un impact scăzut asupra mediului arctic, care este sensibil la zgomotul subacvatic, precum și la alte tipuri de poluare, a spus Koperqualuk.
„Balenele de Groenlanda, beluga, focile inelate și narvalii – acestea sunt principalele mamifere marine de care depindem și recoltatorii inuiți le prind în fiecare an”, mai spune el.
„Dacă vânătoarea inuiților este afectată, atunci transferul de cunoștințe este și el afectat. Există mai puține oportunități pentru generațiile tinere de a învăța.”
Se știe că zgomotul subacvatic al navelor afectează unele specii de balene, inclusiv narvalii și beluga, precum și pești precum codul arctic, potrivit Consiliului Arctic, un forum internațional al celor opt țări arctice și șase grupuri indigene arctice, inclusiv ICC.
Chiar și așa, directivele care trebuiau să reducă zgomotul în regiunea Arctica nu au fost implementate cum trebuie, pe de-o parte, arată un studiu al Camerei de Navigație americane și WWF Canada, pentru că acestea nu sunt obligatorii și sunt nereglementate.
Între timp, zgomotul subacvatic continuă să se dubleze aproximativ la fiecare deceniu, afectând în mod disproporționat mările arctice și norvegiene.